jag körde till jobbet för 3 veckor sedan.
ut från Mjälaviken o sen rätt mot bynäset så är det riskfritt.
ut från Mjälaviken o sen rätt mot bynäset så är det riskfritt.
ja sista biten var för trångt för Apexen men detta blir skitbra bara några träd försvinner.Dagens tråd lyft haha.
Nu finns de en smal led från storsjön till rökeriet på frösön.
Ska röjas lite i skogen sista biten bara.
tror vi har kört samma spår du o jag. åkte upp vid Rödöbron och kom fram nästan vid Rökeriet.Tog och åkte en sväng runt frösön för nån helg sedan,man kan åka ner på sjön vid pingen,kör sedan bort mot frösöbåtklubb och upp där,där finns en led,sen följer man den en bit och då kommer man upp på en väg,ta höger(plogad skogsbilväg) då kommer du till ett hygge med skoterspår på sidan,kör du upp där så hamnar du vid flyget och därifrån är det bara att följa skotersafarileden till andra sidan då kommer du fram till kungsgården och stocketitt och murklan
Det bör finnas led ifrån OK i lugnvik =)Har aldrig kört skoter runtomkring Östersund förut. Har en skoter i bostadsområdet i Lugnvik. Har en vän i Lit och vänner i Dvärsätt.
8av10 så lastar vi och åker upp emot Åkersjön. Vet inte om något annat ställe för den delen =).
Men dom 2 andra gångerna man kanske vill åka Östersund - Åkersjön, vart ska man utgå ifrån? Lit, Dvärsätt eller kanske andra ställen.
Och om man vill åka och grilla korv med familjen vart tar man vägen då? tacksam för svar.
Tack för tipsDet enklaste är ju om du kan ta dig ner på sjön och köra mot dvärsätt sen till ok/q8 i krokom. Därifrån kan man köra hela vägen upp till åkersjön. Vill man åka och grilla korv med familjen så finns det några fina ställen längs sjön..även rödön kan ju vara fint för det ändamålet. Ska du lasta och åka iväg så kan jag rekommendera att du utgår från jänsmässholmen.