Har en SXR som just slagit om till tusen mil. Jag bytte kolvar inför denna vinter då den gått 930 mil. Jag gjorde det ej pga haveri utan för att jag ville vara på den säkra sidan. Dom gamla kolvarna såg kanonfina ut, men som sagt, för att vara säker. Visst kan dom säkert gå 2000 mil som Mikael_N säger, men är inget jag skulle göra.
Bara toppsatsen kostar ju minst 1600kr (pirat) åsså kolvar på det då, vad kostar en orginalkolv? runt 1000 lappen med knaster och ringar? Kolvbult? Ja, det blir ju några lappar, så ha det i åtanke om du gärna vill byta kolvar på maskinen.
Skotern känns inte tung då man kör, det är det viktigaste enligt mig. Sälj privat om inte annat!? Nuförtiden känns det som att man ska ha "allt" eller "inget", eller många tänker så, och då blir en maskin som SXR fort bortglömd, vilket är fel, för den slår många större på fingrarna.
w-armen i boggien är väl ett känt problem, den har lust att ge upp med dämparhaveri som följd, kolla upp hur den ser ut, och förstärk om nödvändigt.
Iövrigt är den som vilken skoter som helst runt den årsmodellen, tar sig fram fint i snön,
otroligt driftsäker och med ett ljud som knäcker mycket.
Ang chassiet på dessa skotrar så börjar dom ju ha gått en bit och spöar man dom så tar dom stryk, helt klart...