Frågor om trimmad F7 (avgastemp)

Fucked up demon

Välkänd medlem
1 jan 2000
308
0
16
Östersund
:cool:Koso verkar ha en smidig, men verkar tyvärr inte gå att logga med den. Blir nog till att införskaffa sig en brebandslambda så det blir nån ordning på besten.Jag är lite för ny inom 2 takt för att kunna läsa spolbild på kolvtopp och stift, vill hellre vara på den säkra sidan. Sen tycker jag det är kul med prylar:D
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.842
871
113
Kramfors
Aha...är det gjort så på dom! Jag är rätt grön på skotrar, iaf vad det gäller motorkonstruktioner. Då förstår jag att det är bättre att fräsa ur en topp, helt klart! Nån som har nått tips på vart man kan hitta oljepumpar? Borde kanske starta en separat tråd om turbo frågor :)
På en skoter som laddas med turbo kan ma ha förvånansvärt högt kompförhållande om man håller sig runt 0,5-0,6 bar!! Jag skulle siktat på 10-1 ivf och 0,6 bar då får du ca 50% mer pullver om rätt turbo och övrig anlaggning funkar bra.
Ang Pump.....Jag skulle sattsat på remdriven. Går att ta vad som hellst Oljebrännare har jag läst om,styrservopump ,oljepump från mc.eller bil. Huvudsak är att ha tryckreg så den ger minst 2bar Untan reg så kan trycket skena iväg på tok för högt med en bilpump.

Eloljepump är inte helt bra pga att man redan ska dra en törstig elpump till soppan .. Bara soppapumpen vill säkert ha 80 Watt Och en oljelpump som duger vill säkert ha över 100w:eek:
 

Fucked up demon

Välkänd medlem
1 jan 2000
308
0
16
Östersund
Turbo planeran har lagts på hyllan för tillfället. Prio ett är att få skotern att gå som den ska först med den här motor setupen. Nån som vet vart närmaste verkstad med bromsbänk för skotrar finns i förhållande till Östersund?