Jajemän, minst 500kg allt som allt. Min vagn landade på 420kg. Då förstärkte jag den med 36m rör. 2,2x5,4m.500kg allt som allt? Ska ta och göra en uträkning när jag har fixat maten så får vi se vad ramen hamnar på för ca vikt
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Postitionsljus: http://www.xenonkungen.com/se/art/sidomarkering-3led-gul.phpSer riktigt bra ut! Vad fick du ge för ljusen? och vart köpte du dem? Jag och en kompis tänker nog göra liknande som du gjort. Vart så inspirerad av erat bygge och det ser så smidigt ut!
Glöm tanken på gummit. Fick sånt gummi du nämner en gång i tiden och det funka bra med dom rundstång till styrstål man hade då men med coromant så blir det stopp.Japp vi gick hårt åt med tigersåg och kofot! Vi fyllde 2st släpvagnar och lite kunde vi elda upp. Vart kanske lite svartrök men det var ju sista april Vårat chassie är faktiskt ganska stabilt men hyffsat lätt. Jag med "bruten arm" och kompis med kraschad axel kunde lyfta upp den helt bak ganska lätt. så runt 240kg är nog ganska bra uppskattning på våran också. Vad har du tänkt köra för skivor i botten? Funderat på att lägga något på så det inte blir glashalt ? Jag har en jävligt tjock gummimatta (massa bitar runt 15-20mm tjock) som jag ska prova köra skotern på och se om stålen glider på den. gummimattan har jag fått från en bonde som hade den i ladugården som hans kossor gick på för att inte förstöra klövarna. (eller för att inte förstöra betongen?)
vadå måste man ha fin skor för att få dansa på din vagn då vet jag inte om du får nån partnerIstället för att skruva fast plast på vagnen...
Köp ett par billiga plastbelag, gör ett par hål för en spännrem och spänn fast belaget under skidan innan man åker upp på vagnen...
Funkar perfekt + att man kan ställa maskinerna hur man vill.
Du får ta och lägga upp bilder sen på bygget, alltid roligt att se!Okej. Ja vi har inte riktigt bestämt oss för skivor än men lär sluta med släpvagnsplyfa. Ok. Jag har aldrig hört talas om den sorts plasten. Jo den är ganska tung men med smala remsor är det nog inte så farligt. Går bra att köra med endurocykeln med isdäck på den iaf. Men vi får se hur det slutar.
Jag har även funderingar på att göra någon typ av snabbfästning för att spänna fast skotern. Typ superclamp liknande fast gängstång istället för den spännanordning superclamp använder. tyvärr så regnade det idag så det vart inget släpbygge men imorgon tror jag det är bättre så då börjar vi nog.
Nja nog kan jag skruva fast om jag hittar någon lämplig plast. Det blir så små märken av en skruv motför om man skulle köra med styrstålen direkt på plyfan, nog för att den håller ett bra tag om man inte har något alls men har man plast bör den ju hålla riktigt länge!Istället för att skruva fast plast på vagnen...
Köp ett par billiga plastbelag, gör ett par hål för en spännrem och spänn fast belaget under skidan innan man åker upp på vagnen...
Funkar perfekt + att man kan ställa maskinerna hur man vill.
Det var ju ganska smart, de ska jag verkligen ta och kolla upp! Tack för tipsetKan tipsa om att du kan använda en gammal flakinsats i plast från en pickup. Jag fick ut 6 remsor på ca 20cm och sen småbitar man kan skarva med eller så. Kostar runt en femhundring begagnat men man bör se till att den är "räfflad", då håller sig styrstålen kvar i samma spår under lastning osv.
Ja de har du rätt i, får se hur de funkar. Man kanske får bygga något slags skydd som styr bort snön om de vill på täcka igen dom totalt efter någon mil bara.Kul att följa bygget och diodlysen är snyggt och håller länge.
Nackdelen är att de inte blir varma så är det snörök kommer de förmodligen att bli täckta av snö.
Vem har sagt att man kör styrstålen direkt mot plyfan?Nja nog kan jag skruva fast om jag hittar någon lämplig plast. Det blir så små märken av en skruv motför om man skulle köra med styrstålen direkt på plyfan, nog för att den håller ett bra tag om man inte har något alls men har man plast bör den ju hålla riktigt länge!
Jajamen... det är finskor som gäller, ingen svart sula som kan göra märken på flaket...vadå måste man ha fin skor för att få dansa på din vagn då vet jag inte om du får nån partner
själv har jag råd att byta skiva ..............
Jag måste ha läst fel, förstod det som att man skulle spänna fast plasten i släpet med spännband.Vem har sagt att man kör styrstålen direkt mot plyfan?
Man lägger belaget under skidan och under styrstålet. Så det är bara plast mot plyfan...
Man slipper ha plast på flaket som man garanterat halkar på när det kommit lite snö på den...
Man kan ställa maskinerna hur man vill, behöver inte ha skidorna på en speciell plats...