Frakt

lillis5

Medlem
16 mar 2006
48
0
1
Jag funderar på att köpa en skoter från överkalix, problemet är att jag har ca 90 mil
dit, är det nån som har en aning om det är ekonomiskt försvarbart att frakta ner en skoter
och vilket bolag kan tänkas ha bäst pris.

stefan
 
G

Gäst

Tror nästan att det billigaste alternativet är att köra upp, ta ett "envägar släp" från Statoil t.ex., och köra ner igen.
Annars om du inte orkar köra så långt, kan du ju höra med Schenker t.ex.
Klart billigaste är ju och hitta en likvärdig maskin i din närhet :rolleyes:
 

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Vad är det för maskin? Ny eller beg? Om det är en beg så vill du väll granska den noga innan du köper den, så då är det ju lika bra att åka upp..
Jag tror att det blir ganska dyrt om du ska anlita ett transportföretag.....
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
90mil *2 = 180mil * 11.30 kr/litern * 0.8L/mil = ca 1600kr.
ta ihop några polare så kan ni köra hela tiden. räkna med 10h enkel väg.


körde själv 9h med släp o skoter föra veckan och det var inte så farligt, bara du hittar ett litet o lätt släp
 
E

Ej medlem/Inloggad

Schenker

Måste bara informera att det var det värsta SKITSNACKET att det kostar 6000:-, för frakten med Schenker. Har nämligen själv skickat en skoter med dom, och längre än 90 Mil, nämligen 129,9 Mil...kostade 3700:-.
Kan även informera att nämda sträcka är Haparanda-Västervik.
Denna sträckan
 
E

Ej medlem/Inloggad

Glömde skriva om bussgods 2000:- frakt...dom kan du glömma direkt, dom transporterar inte änns en skoter så långt. Sa dom till mig iaf, skulle visst vara så många omlastningar på vägen att dom inte skulle börja krångla med den...
Du kan ju fråga själv, du kanske får ett annat svar, men Haparanda-Västervik gick inte iaf. Så jag tror inte att dina 90 Mil är en höjdare för dom heller.
Bästa lycka med transporten iaf.
 

lillis5

Medlem
16 mar 2006
48
0
1
Ska höra med schenker, men som sagt, det är en beg. skoter och det är ju lite av en chansning.

Stefan