Freeride 137 eller 146 2014?

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Har samma frågeställning som trådskaparen, men frågan är om det inte blir lite mindre branta backar och skogskörningar för mig. Så jag har haft siktet inställt på att boka en 137", men när jag läser detta så får jag känslan av att det flesta rekommenderar 146". Iof nämnde någon Boondockern också...

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Har samma frågeställning som trådskaparen, men frågan är om det inte blir lite mindre branta backar och skogskörningar för mig. Så jag har haft siktet inställt på att boka en 137", men när jag läser detta så får jag känslan av att det flesta rekommenderar 146". Iof nämnde någon Boondockern också...
Åter igen får man rannsaka sig själv. Är det viktigt med bra lössnö maskin som fungerar för led eller en crossover som är helt ok på led och helt ok i lössnön. Jag själv åker en hel del oskärat. Därav 146. Tycker själv att en 146 är den perfekta kompromissen. Kört 10 mila turer utan problem samtidigt som den fungerar för friåkning i t.ex Jorm, Borga osv.
Du får själv ut svaret om du funderar till noga.

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Pratade med en försäljare på både Lynx och Ski-doo, han tyckte helt klart att 137":aren skulle passa min körning bäst. Eftersom jag varit inne på den själv så blir det nog att boka en till veckan.
Var har trådskaparen bestämt sig för?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
det är ju oifrånkomligt att köra led, frågan är ju om du tycker det är roligt.

tycker du att det är kul att spöa led så gå på en 137a.

2013s freeride 146 funkar sinnesjukt bra på led den också men är mycket roligare att leka med.

men nu ska vi ju inte glömma att det är nya boggies på 2014.

r-motion på 137(renegade) och t-motion på (146)

har provat båda någon kort provkörning men i andra längder och jag tror inte att nya t-motion gör bort sig totalt efter led.

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Tror inte det kommer att bli så snabba körningar efter led. Tjejen har en MXZ 550 -08, bara jag hänger med henne så. Åhhh.. ångest, har redan bokat 137", men tror inte det vore något problem att ändra till 146".

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Nog för ett det var ett tag sen men blev du nöjd med längden? :) sitter nämligen i samma båt sj nu..