Måste säga att jag är mer än nöjd över hur bra turbomaskinen funkade i vintras.
Dels med tanke på att jag inte bänkade in den. Mappade själv in den och fick då bara höra hur hårt den verkade gå.
Låg på ca 5-7 psi större delen och i skogen räcker det gott och väl. Senare på säsongen gick jag upp i laddtryck och funkade även
Det bra.
Fick ett ras på påsk då knacksensorn ramlat loss (var momentdragen) dessvärre hade vi inga nya cylindrar på plats då utan blev monterat nya kolvar och ett par cyllar som nypit en gång.
Körde sen hela påsken (en vecka) tävlade i kittelfjäll med 12.5 psi laddtryck, åkte upp till vougga och åkte i vårvärmen nästan en hel vecka med ca 10psi tryck. Sista dagen en mil från bilarna slog han över på en burk.
Vid demontering av motorn så hade kolvarna gjort sitt.
Men helt sjukt att han gick på gamla cyllar så länge.
Därför jag är så imponerad av hållbarheten.
Å hade inte knacksensorn lossnat hade den inte nypit på påsk heller.
Den är tvåtaktsturbo åkarens bästa vän. Dagens insprutning med alla finesser möjliggör sådana här byggen som faktiskt fungerar.
I år blir det nya grejor och hålla koll på knacken. Helst skulle jag vilja bänka in maskinen så man ser vars man håller hus.
Å ja säger då bara de funderar man på bb för 50 tusen, så köper man turbo alla dagar i veckan!