Fusion 900, dåligt köp?

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Hej!

Blivit sugen på en Fusion 900 -05a och funderar om jag gör ett dåligt köp?
Blivit tillsagd att det har varit mycket problem med dom?

Stämmer det? Motorkuddar är just oftast bytta på dom.

Det jag frågar är bara om det är en skoter som har tendens att rackla, jag frågar INTE om en rev/f7/revo är bättre.

Fråga.2
Om jag köper en Fusion 600 H.O Dragon, är det nog med pulver i en sån?
Vill gärna åka på res i vinter :)
 

CHaggstrom

Aktiv medlem
3 okt 2007
84
0
6
Örsnköldsvik
Fusion 900 -05
Jag har ingen själv, men en kompis! det sägs att variatorremmarna ryker, han har kört av 1 på 298 mil, då har han nerdrevat, förlängt, slp pipa, v-kit! GÅR SOM SATAN, då den var kort åkte man res med pipan ;) jävligt skön att köra tycker då jag! med förlängninskittet och 44mm mattan klättrar den tillräckligt :D
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Helixen är bra att byta men jag kör faktiskt med orginalhelixen men med egengjorda vikter med en helt annan attackurva än orginal och jag är helnöjd med min.
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
jag tror inte att de är ett dåligt köp, har dock aldrig kört en men när jag skulle kolla inbytes priset på en rmk 900 så var inte handlaren den mest positiva om jag skulle komma och byta in en rmk 900, fick mellan 40 och 50 tusen för den och den hade gått 163 mil.

Så, sammantaget kan man säga att du får en rätt ny skoter billigt eftersom den har haft sina problem med vibrationer från motorn.

Så inbytespriset kan variera. här i kiruna är det iaf lågt. så köp den inte för dyrt. ifall du vill vara ekonomisk. :) tråkigt att stå där med en maskin som är svår att sälja.

Ska du dock ha den resten av livet så är det säkert en bra maskin :) eller ja ett längre tag i af :)

Kolla inbytespris hos handlare innan du ger dig på ett köp så att du vet vad du betalar för!