Om de finns gods så du kan gänga in en större bult "skruv" så gör det. När du borrar så ber du någon blåsa med tryckluft på full tryck in genom oljeavluftningen från motor. Efter borrning och gängning ta en ståltråd och vik den 90 grader, på med fett och vifta runt med den i hålet då fastnar spån i fettet,,blås även då med tryckluft samtidigt som du viftar runt med ståltråden. Om de är dåligt med gods kvar i blocket eller gängan i blocket blir tveksam, så brukar jag limma fast bulten för gått i blocket. Fast innan man limmar fast den borrar man ett mindre hål genom bulten och drar i en mindre bult/skruv genom den stora. Ex i ta en valfri 14mm bult och borra ett hål för m10 skruv genom den. Man behöver inte mer än 8-10mm dräneringshål för att få ut olja. M14 skruven limmar man fast i blocket för gått. Fördelen med det är att även om gängan i blocket blir värdelös så håller limmet fast m14 bulten i all framtid. Och de är svårare dra gängpaj i en stålbult vs aluminium så de håller för evigt på de sättet. Bra lim för att limma fast stora bulten i blocket är JB weld 24 min vers, finns på Meknomen 133kr. De funkar med Biltema tvåkomnp kemisk metall också.
Bara för att va dryg så finns de inga bultar med gänga. De finns bara gängade skruvar och pinnskruvar. En bult är en stålaxel utan gänga eller skalle. Jag har själv fått på skallen på sporthoj.com för säger man bult om en skruv där blir man hängd direkt. Fjantigt värre då 70% av jordens befolkning säger bult fast de är skruvar