Går bara på en cylinder

Freddielunik

Medlem
22 mar 2006
26
0
1
Timrå
Hjäälp :confused:

Min AC El Tigré -90 har plötsligt börjat gå på bara en cylinder.
Har bytt stift, skiftat tändkablar, skiftat förgasarna, blåst med tryckluft i insuget med bortplockad topp för att känna luftflödet, gjort komp-prov. Hittar inget som verkar fel annat än att den bara går på en och samma cylinder.

Nån som har ett tips? (förutom att skrota den ;) )

Vill bara få fart på den så jag kan sälja den och hoppa på nåt nyare.

/Fredde
 

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
har du bytt till nya förgasare? förstod inte riktigt men kolla så att munstycket/en sitter fast, kan vara så att någon är lös.
 

Freddielunik

Medlem
22 mar 2006
26
0
1
Timrå
xlt_sks_94 skrev:
har du bytt till nya förgasare? förstod inte riktigt men kolla så att munstycket/en sitter fast, kan vara så att någon är lös.
Det jag menade med skiftat förgasarna var att jag skiftat plats på dom. Anledningen var att se att det inte var förgasaren som felade.
 

Freddielunik

Medlem
22 mar 2006
26
0
1
Timrå
trippel skrev:
Packbox haveri tycker jag det låter som .Spruta startgas runt den cylindern som inte går .ökar den i varv då så har du felet där tror jag .kör inte i onödan med motorn då den går snålt & kan rasa .Lycka till .
Tack för startgastipset. Ska testa det i helgen.
 

Freddielunik

Medlem
22 mar 2006
26
0
1
Timrå
Hrrrmmmfff....
testade med startgas. Visserligen var det inte så mycket kvar i flaskan, men blev ingen skillnad alls.
Packboxhaveri. Vilken, var? Moppe har jag skruvat några år, men det var på 80-talet...........