Går inte!

XC_500

Medlem
28 feb 2006
22
0
1
Har en xc 500 99 som inte går på ena cylindern! Den har kompression och allt...
Det går tillochmed att sätta tändkablarna på "fel" cylinder utan nån skillnad, fortfarande lika bra på samma cylinder och lika dåligt på den andra!
Det borde ju inte gå att sätta kablarna på "fel" eftersom att den då borde tända fel tidpunkt???:confused:
Någon som vet vad som kan vara fel???
 

XC_500

Medlem
28 feb 2006
22
0
1
jag har testat byta stiften och ska nu kolla förgasarna...
men jag kan inte förstå hur den kan tända på "fel" cylinder med "fel" kabel...???:confused:
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Kolla så stiften inte är väck och att den får gnista. Annars kan det vara nå rat i förgasaren
 

Rirro

Välkänd medlem
26 jan 2006
120
0
6
Gnärsp
Testa att,,,

XC_500 skrev:
Har en xc 500 99 som inte går på ena cylindern! Den har kompression och allt...
Det går tillochmed att sätta tändkablarna på "fel" cylinder utan nån skillnad, fortfarande lika bra på samma cylinder och lika dåligt på den andra!
Det borde ju inte gå att sätta kablarna på "fel" eftersom att den då borde tända fel tidpunkt???:confused:
Någon som vet vad som kan vara fel???

Jag skulle tro att de är tändspole eller cdi.. Då brukar dom krångla precis så där
 

XC_500

Medlem
28 feb 2006
22
0
1
okej jag ska testa med en ny cdi box om jag hittar någon som har en som passar så får man ju se! :)
 

steklunds

Medlem
27 jan 2006
46
0
1
Långsele
Det spelar ingen roll om du sätter tändkablarna fel för dom tänder vid nedre dödpunkt också

XC_500 skrev:
Har en xc 500 99 som inte går på ena cylindern! Den har kompression och allt...
Det går tillochmed att sätta tändkablarna på "fel" cylinder utan nån skillnad, fortfarande lika bra på samma cylinder och lika dåligt på den andra!
Det borde ju inte gå att sätta kablarna på "fel" eftersom att den då borde tända fel tidpunkt???:confused:
Någon som vet vad som kan vara fel???