G-Type, Racing-454 ( 1998 ) Trimmpipa... ?

kAlle454

Aktiv medlem
9 apr 2007
70
0
6
haparanda
Har sökt på blocket hittade ingen , Vinns det ens timpipa till lynx racing 454?
om ni ser vart man kan köpa så kan ni länka sidan .

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
ring tords motorservice i boden el tikka race i jokkmokk..de kan nog hjälpa dej med en portning o kanske ngt mer...men förvänta dig inga önske drömmar o våldsamma hästkrafts ökningar..5-10 hk e realistiskt.
hade om jag vart du ,siktat på att byta upp sig till en större maskin än blåsa surslantarna på ett tveksamt trimm på ngr futtiga hk:)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
okej..passar den rakt i?:hmmmm2::)
Jag satte i en 670 från-97 i min 454. Det gick fin fint,passade rakt av. blev bara tvungen att ta bort oljesmörjpumpen och sätta ett täcklock over hålet. För på 454:an har du ju ingen oilinjektion. Fick tom. tag i Crank Shop pipor som passade i chassiet.

Lynx-racing

Medlem
1 jan 2008
20
0
1
hammarstrand
ingen som vet om någon anna pippa med en slut burk som passar 454??ja vill ha en pipa med burk så man kan få lite ljud å knatter :D..eller om någon har nått förslag om man kan göra på annat vis så hörav er :D MVH matte

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Tyckte min 454 lätt tillräckligt orginal...det är bara onödigt att ha en massa slutburkar som för oväsen, blir bara mera skoter förbjud tack vare det! , så kör hällre med orginal!, 454 ans pipa är bra avstämd så det är svårt att hitta någon bättre pipa eftersom racingen är tillverkad för bana = max effekt uttagen från fabrik.

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Bygg en slutburk och sätt dit då? Finns ju massor med trådar om hur man gör såna.