Gamla inlägg}

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Finns det ingen som sorterar och tar bort gamla inlägg? Nya Yamaha 04:eek:r?? Frågor från 03 osv. osv.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Lika bra nu som då

Det är väl jättebra att alla trådar finns kvar, om du behöver hjälp med ett problem och någon har svarat på just den frågan för flera år sedan så slipper du ställa frågan igen, bara att testa sökfunktionen!

Sedan finns det säkert en massa trådar som blivit ointressanta med tiden men det är ju ingen som tvingar dig att sitta och läsa det som skrevs för 5 år sedan...

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
varför skulle man ta bort dom?

poängen med ett sånt här forum är väl att bygga upp en stor databas med information så man kan söka sig till svaren bland gamla inlägg istället för att posta 1 miljon trådar

tex dom gamla yamaha inläggen du nämner kan ju vara till stor nytta till någon som tex funderar på att köpa en nu begad yamaha 03

Senast redigerad av en moderator:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Man kan väl t o m söka på trådar? Det tycker jag är bra för då kanske man inte behöver fråga om en sak man behöver ha reda på utan det kanske redan nån annan gjort några år tillbaka och svaren redan kommit så då behöver man inte vänta på svar heller ;)

E

Ej medlem/Inloggad

Gamla inlägg

Jag blir aktiv då jag får min nya E-adress.
Hävdar fortfarande att det är onödigt med "se Yamahas nya 04:eek:r".
Tänk er själv ifall det blir 1000 inlägg=svårt att hitta.

Senast redigerad av en moderator:

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
men tänk dig då att samma fråga måste besvaras om 1000ggr då blir man ganska less och ingen orkar svara längre...

Sen kan du även välja hur gammla inlägg du vill söka på i sökfunktionen....så där håller inte ditt argument...

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Om man registrerar sig kan man ställa in vilka trådar som ska visas, t.ex. bara dom som har inlägg nyare än 2 månader.

Det är möjligt att du kan ställa in det som gäst också, i.s.f. nederst på sidan om du går in i ett av underfourmen. Men då måste du förmodligen göra den inställningen varje gång du besöker forumet.
Så vi kan nog konstatera att det är värt att lägga ner dom få minuterna det tar att regga sig!

E

Ej medlem/Inloggad

Gamla inlägg

Okey, det här forumet fungerar ju utmärkt. Tack för svaren jag fick! Återkommer då jag får E-post.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
hmm...såg att jag citerade fel person det var meningen till killen som inte var registrerad..

men som jag sa vill man hitta info så tar det ju 2sek att söka fram en tråd där samma sak redan frågats det finns ju ingen som helst logisk anledning att ta bort gamla trådar

jag är också medlem i ett bmw forum som är otroligt mycket större än detta forum, båda forumen är av toppklass just för att sökfunktionen fungerar så bra att man iaf på bmw forumet sällan behöva starta trådar om tekniska problem då till 99% frågan redan är ställd

det här forumet har inte funnits lika länge men jag gissar att om nått år så kommer man inte behöva starta en tråd för varje fundering man har, vilket är bra