Gammla skoter byggen

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
vart ju grett det där ;P men vi har ju så förbannat lite snö :p och isen lär ju va bra klen :p jag köpte iaf ny maskin nu en rev 600 05a så nu har lillebror tagit över yamaha'n ;) mvh Fredde i granngår'n ;)
okej du tog ditt förnuft till fånga å skaffa en ski-doo :D stackars bror å få åka snösåg i år hahah ja de e ju lite snö men vi skullr kanske dra till fjäls nån hälg å åka en sväng :p

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
fan va trist, jag får bara fram en tredjedel av bilderna, dvs en tredjedel av varje bild.... har försökt i flera dagar, men får inte fram dem. Beror säkert på mitt dåliga internet, men vill ju så gärna se dem.

Har du lagt upp dem från någon bildserver där jag kan försöka se dem?

// Nyfiken Dennis

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
fan va trist, jag får bara fram en tredjedel av bilderna, dvs en tredjedel av varje bild.... har försökt i flera dagar, men får inte fram dem. Beror säkert på mitt dåliga internet, men vill ju så gärna se dem.

Har du lagt upp dem från någon bildserver där jag kan försöka se dem?

// Nyfiken Dennis

tja får ja din mail så kan ja skicka bilder till dig skriv de som ett PM

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
okej du tog ditt förnuft till fånga å skaffa en ski-doo :D stackars bror å få åka snösåg i år hahah ja de e ju lite snö men vi skullr kanske dra till fjäls nån hälg å åka en sväng :p
haha det återstår att se om den håller lika bra :p näe lillebror är nog bra nöjd han :p jo har lite inplanerat men jobbar ju 6 av 11 helger :S men lite skoteråkning mellan jobbet ska man vell lyckas klämma in ;P iår har man ju råd att tanka iaf :D

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
haha det återstår att se om den håller lika bra :p näe lillebror är nog bra nöjd han :p jo har lite inplanerat men jobbar ju 6 av 11 helger :S men lite skoteråkning mellan jobbet ska man vell lyckas klämma in ;P iår har man ju råd att tanka iaf :D

ja de e ju sant men vi kan ju höras å se hur de ser ut nån helg å bara dra över dan kanske :p

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
Tack för bilderna, den blev otroligt fräck!
Där lyckades du få till en riktigt fin maskin =D
:biggrin1:

Fint att de fick titta på lite bilder så du har nått att dregla på(men använd hink under) :becky:
man får väll tacka då :peace::argh:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
F*n nu måste ja ha tag på mindre vänd hjul som som sitter e 178mm i diameter
skulle ha vart 162mm de e ju yamaha axel dom ska på nån som har ligger hör av er :D

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36

bara en av många gammskotrar jag moddat, bra många till men inga kort

Last edited:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
Nu har ja mätt upp atackvinkeln å den e på ca 35grader men får de gur de funkar annars får man väl ändra inget mera med de men ja vet att Polaris RMK har 22grader å vad ja fattat så går dom rätt bra i puder?

Å så tänker ja på att göra nått med ljuddämparen nån som har nå tips på vad man kan gör de e lite tamt ljud som de e nu :argh::afraid:

Last edited:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
Ritad i Paint :D

Ska fixa till en ny bakaxel så jag får på nya vändhjulen beställde nya idag borde komma före fredag så man får de bekymret ur världen ;D

Nån i östersund`s trakten som kan hjälpa mig att svarva en axel skriv ett PM :D :eyebrows:

Last edited:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
fick för en tid sen tag på en ET 250 till ungarna, den hade inge lyse,bara en hel framfjäder , kass ruta, sprucken huv och trasig dyna:

nu har den fått lite färg, lexanruta, lagad fjädring och nyklädd dyna:

barn gillar väl glada färger?

det var bara att måla över originaldekalerna o sen ta bort dom så fanns texten kvar:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
Nu har ja åkt på skotern ett tag å de e sjukt så har tar sig fram. Är riktigt förvånad hur de blev men de e lite klen motor med en 377a så de blir uppdatering till 503 inom kort :D... MEN den duger att åka lössnö med iaf men de kommer mer om motor bytet inom kort. Det är för kallt att stå ute å byta motor :/