Garmin GPSMAP 276Cx på Lynx Brutal

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
57
19
8
30989

Har precis hämtat hem en Lynx Brutal RE 900 Ace Turbo R vilket är min första skoter från BRP.

Sen tidigare har jag en Garmin GPSMAP 276Cx med marinfäste som jag vill montera med 12V matning så man kan ha bakgrundsbelysningen på hela tiden när man kör och köpte till Glove Box Extension så det finns ett bra ställe att montera den plus lite extra förvaring.

Nån som har koll på om det finns någon 12V anslutning lätt tillgänglig för att ansluta till?

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.641
111
63
Örnsköldsvik
BRP har en helt hemsida med manualer där du kan hitta det mesta. Finns garanterat filmklipp på det också =)
Vet inte hur senaste generationerna är, men tidigare fanns det en kontakt vi vänster knä, under huven.

Men kollar du på 12V uttag och instruktion på det så finns det nog där.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.598
467
83
Malå/Adak
+1 på att kika i monteringsanvisningen. BRP har generellt mycket bra sådana, och du hittar dom på nätet allihopa.
I monteringsanvisningen för handskfacket står vart du hittar ström, och i kitet ska anslutningskabel följa med.

12V-tillbehörsmatningen sitter annars under plasten just till vänster om styrstången, kontakten sitter fastpluggad på en blindplugg under plastkåpan.

Reactions: Sneeuwscooter