Gashäng arctic cat ext 550-92

freddie76

Ny medlem
9 jan 2008
4
0
1
bollnäs
Jag har en arctic cat ext -550 -92 som jag har ett stort problem med. den funkar bra tills det kommer snö eller vatten in i huven till motorn, då hänger sig gasen, jag har kollat insugsgummina och inga sprickor eller så på varken motor eller cylindrar, den rusar inte upp i varv utan bara håller sig vid samma tills jag pumpar på gasen några gånger så släpper det men det är inte vajern som fastnar för den går tillbaka men då håller sig varven. någon som har/haft detta problem så är jag tacksam för all hjälp håller på att bli tokig. obehagligt när man ska skjutsa ungarna.
freddie

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Skumt låter som trottlarna hänger sig, test rengöra dom o dra ut fjädrarna lite för mera fjong/ Micke

ekke30

Medlem
8 jan 2008
46
0
1
Avesta
Hade det problemet på en cross för länge sen... Då var det smält snö som rann ner i trotteln via gasvajern och sen frös i förgasaren igen, det blir ju ganska kallt där då insugsluften är iskall... Jag tätade med silicon å sen funkade det för mej iaf..

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
det som hände på ext o andra cat maskiner runt -92-93 var att det var en slags beläggning(nicklel)på trottlarna som skulle göra ett de gled lättare..mindre friktion asså!..den var lite taskig på en del trottlar!ofta har den nötts bort i nederkant..kolla detta..kan tänkas jag har ngr sånna frächa..nya modellen som e markant bättre..hör av dig isfl!sen e det naturligtvis så att man bör torka rent trottlarna helt ren o torr från fukt..då snö kommer in i insugsluften o i hastighet över fuktiga trottar uppstår isbildning..blir naturligtvis inte bättre av att beläggningen e bortskavd