Hej jag har en otroligt dum fråga. Märkte att min summit 850 verkar glappa på vevaxel tappen. Det är extremt lite, knappt så man ser någon rörelse alls, packboxen verkar inte ha läkt något. Törs man köra eller är det bara att börja riva?
Jag tog lös variatorn när jag tyckte det lät som det glappade, just ljudet var nog motorn som rörde sig i motorfästena, så glappet som syns är på vevaxel tappen.Har du tagit loss variatorn eller är det i den du sliter när du upplever glappet?
Yttre vevlager finns i sprängskisser 420832130 till ett pris på 1190 eller är det alltid slut menar du? Skulle vara ganska värdelöst att behöva köpa en helt ny vev för ett lagerSkaffa/låna indikatorklocka och mät upp kastet på veven, (och se till att sätta klockans fot på motorn och inte i chassiet).
Om det är så att den slänger så att man ser det med ögat så har du nog lite meckande framför dig.
Det tråkiga(ste) är att mig veterligt går inte vevarna på dom där renovera, det finns inga lager att få tag på efter vad jag hört, så enda alternativet är att köpa en hel vev av BRP för 25 000:- eller något liknande.