Glykolslukare ?

TheEleventhDimension

Aktiv medlem
13 nov 2006
90
0
6
Hudiksvall
Har en arctic cat zr 600-98 som jag tycker tar väldigt mkt glykol fast det är mkt snö till kylning. Det ska man väl inte behöva fylla på många så många gånger när det är mkt lössnö ? Jag måste nästan fylla på efter varje tur , och dom behöver inte vara långa, max 5 mil :confused:
Tycker även att den går över på en cylinder ibland efter att jag kört uppför en backe lr i mkt lössnö men sen går den bra igen. kan det ha något att göra med att den tar mkt glykol ?

Vad kan vara felet ?

Tacksam för svar

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hmm arctic:rolleyes: ..Jag fick nyss ett tips av en polare att man kunde slicka på stiften, och om det smakade sött så var det glykol på dom..Gå ut och testa det..

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Om du inte har någon läcka så ska du normalt inte behöva fylla på kylvatten på hela säsongen så länge den inte kokat, men burken ska inte vara full när den är kall om du har nivån mellan 1/3-1/2 i expansionskärlet så är det perfekt men sjunker nivån så den blir tom då har du ett läckage någonstans.

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
Hade samma problem på min, förra säsongen så till i år så bytte jag o-ringarna i topparna och cylinderfotspackningarna.
Och nu har den slutat ta vatten, så ett tips kan vara att byta packningar och o-ringar.

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Hade samma problem på min, förra säsongen så till i år så bytte jag o-ringarna i topparna och cylinderfotspackningarna.
Och nu har den slutat ta vatten, så ett tips kan vara att byta packningar och o-ringar.
Jag bytte vattenpump packningarna då slutade min sluka vatten..