GoPro

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
har köpt mej en hero 3+ black o jag är imponerad över kvaliten plus alla funktioner men det jag tycker är skammligt är att när jag filmade i 21 grader varmt klarade batteriet 35 min hur ska det gå när man är ute i -20? måste man ha ett backpac för att kunna filma i 20 min ute?
förra helgen då det var runt -15-20 så fick jag ihop 15-20 min film på ett batteri. hero3 black.
skamligt jävla värdelöst om jag får va så frispråkig.
man kanske måste sänka ner till 720 så kanske man vinner nån minut eller plocka fram sin gamla hero1..
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
3+ Black har något bättre batteritid än vanliga 3 Black. Jag kör batteripacket på mina, har inte koll på exakt hur mycket tid den klarar med det på men sällan jag får slut på batteri när jag är ute en dag.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
förra helgen då det var runt -15-20 så fick jag ihop 15-20 min film på ett batteri. hero3 black.
skamligt jävla värdelöst om jag får va så frispråkig.
man kanske måste sänka ner till 720 så kanske man vinner nån minut eller plocka fram sin gamla hero1..
AEE magicam D21 säger ja bara. Lika bra kvalla som gopro, och batteriet håller iaf 4h minst i några minusgrader.
 

buggebubben

Medlem
10 jan 2014
26
0
1
Tänndalen
Billig är dom men det finns en stor nackdel med dom det är att dom klara vibrationer väldigt dåligt, felet blir att minneskortet glappar till och då avbryts inspelningen och hela film filen som som det spelades in på blir korrupt.
Sen formatet gör att den är mycket mer svårplacerad än gopros, följer med minimalt med fästen också.
Skitnöjd hur den filmar och så men den suger då den är svårplacerad och klarar inte vibrationerna från skotern om man monterar den på skotern.
Dom klarar vibrationer väldigt bra skulle jag säga eftersom den har antiskak-funktion.
Att du har problem med minneskortet tror jag mer beror på kortet och dålig passform på detta. Aldrig sett någon annan som haft det problemet. Har du provat med olika kort?
Ett vanligt problem på tidigare modeller var att det rasslade om displayen men det tror jag är löst nu. Annars kan man lösa det själv med en tejp på baksidan.
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Billig är dom men det finns en stor nackdel med dom det är att dom klara vibrationer väldigt dåligt, felet blir att minneskortet glappar till och då avbryts inspelningen och hela film filen som som det spelades in på blir korrupt.
Sen formatet gör att den är mycket mer svårplacerad än gopros, följer med minimalt med fästen också.
Skitnöjd hur den filmar och så men den suger då den är svårplacerad och klarar inte vibrationerna från skotern om man monterar den på skotern.
Jag tror att jag ska ta och köpa en GoPro White .... för 1900kr. Ska ju ha när jag kör cross och skoter.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har battery bacpac på min 3+, batteriet har aldrig tagit slut på en heldag ute.
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Någon som säljer en gopro? Farsan åker till Stockholm imorn om det finns någon där, bor i Luleå.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
förra helgen då det var runt -15-20 så fick jag ihop 15-20 min film på ett batteri. hero3 black.
skamligt jävla värdelöst om jag får va så frispråkig.
man kanske måste sänka ner till 720 så kanske man vinner nån minut eller plocka fram sin gamla hero1..
okey då är det inte bara jag som har dåligt batteri :p
 
A

AssaultRMK

Har då inga problem med batteritiden på min 3B+. Filmar i 1440 och fyller minneskortet innan batteriet är slut.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Dom klarar vibrationer väldigt bra skulle jag säga eftersom den har antiskak-funktion.
Att du har problem med minneskortet tror jag mer beror på kortet och dålig passform på detta. Aldrig sett någon annan som haft det problemet. Har du provat med olika kort?
Ett vanligt problem på tidigare modeller var att det rasslade om displayen men det tror jag är löst nu. Annars kan man lösa det själv med en tejp på baksidan.
Ja den filmar skitbra när det vibrerar tack vare antiskak-skakfunktionen, men tyvärr verkar den inte hålla minnet som den ska, har provat flera minnen men det blir inget bättre. Även provat att gjort en platta bakom kortet så den trycker och passar bättre men ingen skillnad det heller.
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Dock så tar det ca en månad att få hem prylarna man beställer, har två paket nu som är påväg med lite andra saker. Beställde det ena i början av januari. Men Deal Extream är ett bra och seriöst företag. Stort utbud, bra priser osv. Har beställt där ifrån tio gånger, har allltid varit nöjd prylarna :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som hunnit testa dom där Kina batterierna som det pratades om tidigare?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Nån som hunnit testa dom där Kina batterierna som det pratades om tidigare?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänkte precis editera mitt inlägg och kolla vad ni säger om dom. Ren skit som inte är värt ett öre enligt mig, jag har dessutom köpt på mig en laddare som ny knappast kommer att användas. Mitt tips är att köpa ett gopro bacpac och vara säker på att man får batteritid och inte riskera att få smuts på linsen eller i plasthuset när man byter batteri ute i skogen.
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Nån som hunnit testa dom där Kina batterierna som det pratades om tidigare?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har två orginalbatterier och två kina batterier, och jag tycker att kina betterierna funkar precis lika bra som orginalarna. orginalbatterierna är ju inte speciellt bra så jag säger lika som xtremerider, köp ett bacpac batteri!
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jag har två orginalbatterier och två kina batterier, och jag tycker att kina betterierna funkar precis lika bra som orginalarna. orginalbatterierna är ju inte speciellt bra så jag säger lika som xtremerider, köp ett bacpac batteri!
Kina är stort land så skriv gärna ev. märke och modell på batteriet, helst vart ni köpte det. Nu är jag inte nyfiken själv kan hjälpa andra och att säga att kina batterier är kasst eller funkar säger inte så mycket då utbudet är enormt :)
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Det är en uppföljning på batterierna som dealextreme säljer, kolla nån sida bak så finns många inlägg :)
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Kör med två dx.com batterier, funkar klockrent. Men som alltid med kina så är ju kvaliteten varierande, så bara för att mina funkar behöver inte nästa göra det