4
En av anledningarna till att jag ger mig ut på skotern, är bla att slippa vara online. har mobilen avslagen eller på tyst-funktion när jag åker ut t.ex.En cool idé är det i alla fall, även om det säkert kommer att kräva lite vidareutveckling och några nya generationer innan det funkar riktigt bra. Men tänk vilka möjligheter, du har hela tiden tillgång till en karta där du ser var du själv är och var dina kompisar är, koppla ihop med mobilnätet så är du online hela tiden osv...
Alltså du menar att det kan finnas kartstöd i framtida versioner eller denna? För det hade ju varit nått iaf, för den enda gpsinfon jag hittar för denna google är "GPS Capabilities". Men som sagt i framtiden kan de säkert integrera kartstöd.En cool idé är det i alla fall, även om det säkert kommer att kräva lite vidareutveckling och några nya generationer innan det funkar riktigt bra. Men tänk vilka möjligheter, du har hela tiden tillgång till en karta där du ser var du själv är och var dina kompisar är, koppla ihop med mobilnätet så är du online hela tiden osv...
Som jag sa, för den som gillar det är det säkert fränt och bra, personligen vill jag slippa allt vad hightech heter när jag ger mig ut. gadgets och liknande.dhenniz: de borde ju gå att slå på och av efter behov? Då är det ju bara att ha de avslaget tills man känner ett behov av att ha den påslagen då kanske?
Helt min stil också även om GPS:en är bra i dåligt väder för att veta exakt var man är, kör själv med GPS utan karta ( trots att PDA med kartstöd och en garmin csx 60 ligger i hyllan) flintavarianten räcker alla dar i veckan, papperskartan måste man ju ändå ha i fräsch version, framförallt till fjälls och den tummar man ju på i planeringen så den sitter i huvudet, lite grand som helikopterperspektiv.En av anledningarna till att jag ger mig ut på skotern, är bla att slippa vara online. har mobilen avslagen eller på tyst-funktion när jag åker ut t.ex.
Jo, jag brukar oxå gilla att navigera själv och så som du beskriver de. Men om jag bara måste välja en sak inbyggt i gogglesarna så tar jag nog en LED-lampa. Kan alltid vara bra med en liten lampa. Sen är en kompass alltid trevlig om man är å kör i områden man inte varit förut eller om man inte känner området så bra. På 600an hade jag en pytteliten som satt på styret. Den var perfekt då den knappt tog nån plats alls och fungerade i alla väderSom jag sa, för den som gillar det är det säkert fränt och bra, personligen vill jag slippa allt vad hightech heter när jag ger mig ut. gadgets och liknande.
Har funderat på en portabel gps, men då blir det inte i goggelform då jag även har den till bärplockning mm. En vanlig handhållen, så man kan logga nya smultronställen osv. Själv vill jag gärna förlita mig på mig själv i så stor utsträckning som möjligt. gillar att klara mig utan och att veta att jag inte behöver såna prylar.
Väljer även bilar utan antisladd, antispinn osv, då jag tycker att vissa saker ska man klara som bilförare,(inte sladda utan kunna halkkörning osv).
Jag är nog lite anti till mycket nytt, för den som uppskattar det är det bra, oavsett vad det är, men det är inget för mig.
Jag har enkla vanliga goggels för att inte frysa om ögonen, det högsta hightechet med dem är gult glas då jag får bättre kontursyn i snön, och snörök mm blir lindrigare. Mobil tas med utifall något händer, men har den oftast på tyst, avslagen om det är riktigt kallt ute. sen har jag redskap och verktyg för att själv klara det mesta.
Vet inte vad jag skull ha en liten led lampa till! Lampa har man på skotern samt mobilen som alltid är med..Jo, jag brukar oxå gilla att navigera själv och så som du beskriver de. Men om jag bara måste välja en sak inbyggt i gogglesarna så tar jag nog en LED-lampa. Kan alltid vara bra med en liten lampa. Sen är en kompass alltid trevlig om man är å kör i områden man inte varit förut eller om man inte känner området så bra. På 600an hade jag en pytteliten som satt på styret. Den var perfekt då den knappt tog nån plats alls och fungerade i alla väder
Jag skulle iaf kunna köpa sådana goggles om de fanns vettiga funktioner som fungerar felfritt. Men inte förren dom har kommit ner till acceptabelt pris..
Om man kanske vill kolla något på sidan av leden när det är mörkt? Om dom skulle då till en bra LED-lampa med skaplig spridning och bra ljus skulle den vara ett bra alternativ till en vanlig hjälmlampa. Visst en vanlig hjälmlampa lyser upp bättre men om de bara är innom nåra meters håll så räcker en sån liten lampa bra.Vet inte vad jag skull ha en liten led lampa till! Lampa har man på skotern samt mobilen som alltid är med..
Tycker inte dem ligger så högt för att vara en ny teknik produkt, ca 2500-3000kr, köper man ett par scott brillor ligger dem kring 1000kr i jämförelse. Funkar bara alla funktioner samt att brillorna är bra tycker jag det är ett bra pris på dem.
Tack ska du ha. Det där gjorde min dag.Vill man förhandsbeställa dom så gör man det här: http://www.reconinstruments.com/preorder.html
Har du någon aning om hur mycket dom kostar?Tack ska du ha. Det där gjorde min dag.
Nu ligger jag på pre-orderlistan. Nu blir det coolt att se om det verkligen motsvarar förväntningarna.
300-450 dollar tror jag att det var. Inte så farligt med andra ord.Har du någon aning om hur mycket dom kostar?