Om jag var du....
...så skulle jag antingen bestycka om den med en storlek större huvudmunstycken, höja nålarna, eller om det är TM-gasare på den, ställa upp bränsleskuvarna en kvarts eller ett halvt varv och prova. En 2-taktare går bara bättre och bättre ju mindre soppa den får, till en viss gräns, sen nyper den. Du hinner heller aldrig se att den går varm på lampan, kolven kan smälta om den går för snålt. Problemet är oftast inte på fullgas då den ändå strömmar på ganska bra, utan det är på halv till trekvarts gas som den får för lite dvs då nålarna är en bit ner i munstyckena (kan mao räcka med att höja nålarna ett snäpp). 60% av soppan som sprutas in i cylindrarna går till att kyla, resten till förbränning så det är en fin avvägning som måste till för att kalibrera rätt med endast motorgång och tändstift som referenser. Jag sover bättre om stiften är ljusbruna än om dom är vita. Så mitt råd till dig: Bottengas eller omkalibrering av förgasare!!
MVh /Daniel