grejer från sled-parts

haki

Medlem
7 nov 2006
40
0
1
i mitt hus
hej alla glada. köpte ett par slp skidor hos dom, och när jag hade betalat dom så kom man till deras sida igen och där frågades jag om jag vill köpa gift...:confused:
Är de en gåva el vad?

Fråga vad ska man med de till?
Vad brukar tullen och sån kosta om man hamnar där med grejerna?

----------------------------------------------------------------------------
PS....VILL HA SNÖ NU

haki

Medlem
7 nov 2006
40
0
1
i mitt hus
okej men de kommer ju upp när man har betalat... ja ja nu är de gjort vi får hoppas att allt går bra.. tack för svaren gott nytt år

haki

Medlem
7 nov 2006
40
0
1
i mitt hus
jo en sak till när jag köpt skidorna så skod de att frakten var 0 kr hur kan de komma sig in går de i priset någon som vet?
Är inte så van att köpa grejer från usa

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Frakten tillkommer det är bara ordrar över $300 inom US som är fraktfria det står på deras sida under "ordering" mitt tips är att kontakta dom för att kolla hur dom tänkt skicka prylarna för tex. UPS är mycket dyrare än USPS.

Ett exempel är min Boss dyna som USPS tog $80 för och det var med Global Express Mail som tar 3-5 dagar + tull hanteringen i Sverige för ungefär samma leveranstid ville UPS ha närmare $300 i frakt så skillnaderna kan bli enorma om dom väljer fel fraktbolag.

haki

Medlem
7 nov 2006
40
0
1
i mitt hus
ja de är mycke man ska lära sig innan man dör...
ja nu har jag dragit i väg ett mail så får vi se vad dom säger.

de kan ju bli väldigt dyrt om dom skickar med fel bolag,

hoppas på de bästa

tack för hjälpen :)

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Nej den kommer troligen dras direkt från ditt konto eller så får du ett krav via mail, om du inte betalade via Paypal för då kommer det nog ett krav via Paypal

haki

Medlem
7 nov 2006
40
0
1
i mitt hus
okej då får man se vad som händer då..
dom på sled-parts verkar ju inte vara så snabba på svara på mailen.
får ju inte ett skit i från dom...