Grym skoter mellan 50 och 70 tusen !

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Har nu en polaris iq 440 -05, tycker den funkar kanon men nu är det dags att byta, då undrar jag vilken skoter ni tycker är roligast/bäst att leka med, hoppa och ändå kunna fara på en längre tur( det kan jag inte med IQn, och får inte med mig en passagerare) så jag undrar om ni har nått bra förslag på en skoter som är grymt kul för dom pengarna, och då snackar jag inte bara mest HK vinner, utan den ska vara tålig och rolig ! hoppas ni har nå bra förslag =)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Polaris Pro X, X2 eller XR (eller vad nu alla prox heter) med 600cc motorn kanske inte skulle vara fel då?
Är väl en ypperlig hopp och lekskoter sen bör dom ju funka fint på led och lite längre körningar med som Edgen.

Annars kan du ju satsa på en ny IQ shift, Fast krävs väl byte av dämpare och lite sånt för att den ska trivas på en crossbana.
Men hoppa inte och lek med den för mycket ;) Jag vill ha en sådan när dom kommer som begagnat sedan ;P

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.275
83
48
Övik
Skulle absolut skaffa en REV 600/800, helst från -05. Tror du inte vill gå ifrån den "nya" körställningen ifall du vant dig med den, så arctic, polaris, lynx o yamaha i den prisklassen faller nog bort med detsamma. Möjligvis Fusion finns ju kvar då, men rekommenderar REV'en framför den.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Grym skoter mellan 50 och 70 tusen !

Skulle absolut skaffa en REV 600/800, helst från -05. Tror du inte vill gå ifrån den "nya" körställningen ifall du vant dig med den, så arctic, polaris, lynx o yamaha i den prisklassen faller nog bort med detsamma. Möjligvis Fusion finns ju kvar då, men rekommenderar REV'en framför den.

men jag hittar ingen rev 600 -05 till -06 typ som inte är SDI, finns det ingen HO eller är jag bara seg!?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
hört att det racklar mycket och sämre effekt men jag ska inte säga nått, har aldrig åkt en SDI så=) lite info om dom nån !? =)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.275
83
48
Övik
Det är inte mindre effekt i SDI'n, skiljer nog inte mycket effektmässigt. SDI'n är givetvis bättre om du kör på olika höjder då den justerar sig själv..

Det enda jag har hört är att vissa SDI motorer "dör av" en millisekund vid gaspådrag ibland, men långt ifrån alla har det bekymret. Annars går dom mycket bra.

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
rev 600 låter perfekt för dig, eller snopro 440 med 600 motor
hm, snopro med 600 motor, menar du då typ en f6 motor eller en speedwerx motor från staterna? isf skulle nog inte racern va så bra till led? rätta mig om jag har fel :)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sno pro med F7 motor lät bättre tycker jag..

Annars hitta ett 440 chassie med bytt motor, eller byt motor själv.
Sno Pro från -04
Revo
REV

Med en större motor skulle jag rekomendera..

Annars sägs F7:an vara en grymt bra maskin.

//Rasmus

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Sv: Re: Sv: Grym skoter mellan 50 och 70 tusen !

men jag hittar ingen rev 600 -05 till -06 typ som inte är SDI, finns det ingen HO eller är jag bara seg!?
Det finns HO men dom kanske inte har många tillsalu!

Köp en SDI det går lika bra och drar mindre bensin