Känns som att det missuppfattats lite med anledning av trådens namn. Summiten är långt ifrån gubbig, den är extrem i mitt tycke. Jag är en ung gubbe (31) och jag ville ha en till maskin då foxen inte räckte till för att leka så mycket med. Hade i princip bestämt mig för 49an med 600 etec, men så dök en kompis upp och gav mig ett erbjudande på en summit 850 som var riktigt bra. Jag var väldigt skeptisk då jag inte kan hantera en sån maskin som den ska köras, har aldrig varit nån som drar till fjälls och kör med kompisgänget eller så. Fortsatte leta 49a som skulle vara en perfekt kombination mellan vettigt och kul. Tanken malde dock hela tiden att nyköpet är ju för att ha kul då foxen klarar allt annat galant. Den är underbar i skogen, grym på att ta sig fram, kan smyga med och den går inte varm på våren. Dessutom är den nyrenoverad med ny motor, matta, boggiefjädring, boggiedämpare, nytt elsystem, m.m. så den ska inte säljas då den är värd mer än den är värd i pengar. Jag insåg då att det jag vill ha är en lekmaskin, men att jag försökt maskera det hela genom att planera att köpa en vettig maskin (49a). Så jag sket i 49an, köpte summiten och det var rätt, för den är så sjukt kul. 49an hade säkert också varit kul, men förmodligen inte lika rolig. Summiten har brister, givetvis, men på lekfronten så väger det upp. Och då jag kan lösa summitens brister med att ta foxen istället så tyckte jag att det vart en bra kompromiss eftersom att jag med en summit och en fox kan göra allt en 49a kan göra, men jag kan inte göra allt en summit kan göra med en 49a och en fox. Jag är en gubbe, men man behöver inte vara vuxen för det.