Härjedalen!

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Hede skoterklubb skrev idag att de körde pistmaskinen igår på sträckan Råndalen-Yttersjön, sedan upp till Leveråstjärn och tillbaka till Råndalen. Ca 50 cm fluffig snö. Råndalen ligger norr om Lofsdalen
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Det finns en plan vid sopconteinern där får man plats sen hur poppis det är vet jag ej, vill minnas att det stog släp där ny vid nyår.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Ledinfo från Hede skoterklubb skrivet igår.

Liten lägesrapport-
Mycket snö söder om Hede mot Ransundet ca 1 m.
Under dom senaste dagarna har följande leder sladdats:

Skoterkörda
Hede- Gruckdalen-Medskogen T.o.r och Hede- Långå- Lillfjället T.o.r

Pistmaskin
Råndalen- Yttersjön- Leveråstjärn- Råndalen

Bandvagn
Nysätern- Särvsjön- Orren-Vemstugan

Idag har vi kört med Bandvagnen Nysätern- Hede
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Är ganska bra nu som ni förstår av ovanstående inlägg. Kom dock ihåg att gärna stödja lokala ideella klubbar (som har frivilliga ledavgifter)...som motalternativ/motvikt till Funäsdalens Skoterled AB med sitt generella skoterförbud utanför leder och obligatoriska ledavgifter.

Hede Snöskoterklubb.
Hedevikens Snöskoterklubb.

Väl mött på skoter i Härjedalen!

// Matti Ohlsén (kassör Hedevikens SSK)
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Åker man 84:an uppåt är det nästan snöfritt men det finns fortfarande gott om snö. 5,2 mil blev det idag på Lillfjället och bort till Mittån där vi tänkte åka över mellan Grundsjön och Messlingen. Tyvärr var det öppet vatten så någon fika blev det inte. Vi uppskattade snödjupet till 50-100 cm. Ingen lösnöåkning men slätt och det gick att åka överallt. Var uppe på en av tipparna på Lillfjället häromdagen (1100 möh)och visst såg man stenar här och där men de gick lätt att undvika.
 

Attachments

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
[video]http://youtu.be/Lwfg84zseGU[/video]
Så här såg det ut i lofsdalen igår.
Ser ju riktigt trevligt ut! Vill du möjligtvis dela med dig av några lämpliga åkområden? Jag åker till Lofsdalen ikväll så lite tips skulle uppskattas.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Ser ju riktigt trevligt ut! Vill du möjligtvis dela med dig av några lämpliga åkområden? Jag åker till Lofsdalen ikväll så lite tips skulle uppskattas.
Kika förbi uthyrningen isf så kan jag peka ut några ställen.
 
Last edited: