På kollegans switchback 600 -04 med 38mm matta 2 kugg mindre på övre drev mot orginal satte vi i 10-62 vikter ,ny 120/340 primärfjäder samt svart/grön i sekundären. Går riktigt fint för att vara en "gammal" 600
Måste bara slå ett slag för nonslip drivhjul! Då jag började montera på högkamsmattor på min Swb hade jag problem med att den kuggade över i snön och jag var tvungen att spänna mattan rätt så hårt för att motverka det! Bytte sedan till nonslip, kunde släppa på mattspänningen = den går så mycket bättre, oförskämt bra faktiskt. Neddrevad och tyngre vikter såklart. I övrigt orginal i variatorer.
Nackdelen är att det är en del pyssel innan Boggien var anpassad och antistabkit var på plats! Men överlägset bästa trimmet!
Inte kanske något svar din fråga men......
Kör med 8 kuggar. Tror 9 blir lite väl häftigt då man med 8 får kapa 5cm minst i boggiens framkant för att det inte ska ta i drivhjulen! Har också större vändhjul från en assault och det tillsammans gör att det rullar jävulskt mycket lättare än innan. Bränsleförbrukningen gick från 4,5 lit milen eller mer till ca 3,2 -4 liter milen i nuläget! Bytte til v-force 3 i samma veva men tror inte de kan göra så mycket, lite rappare blev den.
Kom just ihåg att med orginal vändhjul lät mattan som Steve med Lloyden då han gick i skinnställ. Ett imponerande gummi/läder ljud då man körde sakta. Det kom från mattan då den skulle runda vändhjulen. Nu finns det ljudet inte kvar, tack och lov!
Nu är primärvariatorn lös. http://youtu.be/FdQh-Fbfj7U
Ang spelet på vikterna är dom ok?
Sedan rullar 2 av rullarna bra och en väldigt dåligt.
Ska rullarna bara rengöras eller behövs något bytas?
Ta lös vikterna och kolla hur mycket dom vickar på bulten, att dom glappar lite i sidled gör inget om det inte är väldigt mycket. Sen rullarna brukar glapa lite i sidled och ska rulla lätt.