Höjja G-Type

Buktarn

Välkänd medlem
21 mar 2008
168
0
16
Arjeplog
Funderar på att höjja min Enduro 500. Någon som kan visa lite bilder på hur ni ha gjort?

Tack på förhand,
Buktarn
 

tg1

Aktiv medlem
24 mar 2008
62
0
6
Norge
Jeg har hevet min Enduro 600 ('00) 5cm på de bakerste festene, og 2,5cm på festene foran (de som sitter nesten helt foran ved drivakselen altså), samt at jeg har flyttet hele boggien 2cm bakover. (Laget "drop brackets" selv.) Ser ut til å fungere bra.. :)



 

Buktarn

Välkänd medlem
21 mar 2008
168
0
16
Arjeplog
Jeg har hevet min Enduro 600 ('00) 5cm på de bakerste festene, og 2,5cm på festene foran (de som sitter nesten helt foran ved drivakselen altså), samt at jeg har flyttet hele boggien 2cm bakover. (Laget "drop brackets" selv.) Ser ut til å fungere bra.. :)
Kan du vise noen bilder på festene? :)
 

tg1

Aktiv medlem
24 mar 2008
62
0
6
Norge
Tror ikke jeg har noen nærbilder av dem, men kan prøve å ta noen. (..men det blir ikke før tidligst i morgen. ;) )
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Kan du vise noen bilder på festene? :)
Jag kan dela med mej av mina erfarenheter: Ritningen är gjord på samma sett som firecat har sin höjning orginal

Mörkgrå/svart= bockad plåt
Ljusgrå= Nitar och dom runda prickarna är orginal bulten och en extra som ska sitta i boggien
 

tg1

Aktiv medlem
24 mar 2008
62
0
6
Norge
Jepp, 345x38x38.
Det var pga no-slip hjulene at jeg enten måtte kappe eller flytte boggien, og da valgte jeg å flytte den. :)

Edit: fikk ikke tid til å ta bilder idag.. håper jeg får det til imorgen.. sorry :(
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jepp, 345x38x38.
Det var pga no-slip hjulene at jeg enten måtte kappe eller flytte boggien, og da valgte jeg å flytte den. :)

Edit: fikk ikke tid til å ta bilder idag.. håper jeg får det til imorgen.. sorry :(
Är no-slip hjulen mindre än original hjulen?
 

tg1

Aktiv medlem
24 mar 2008
62
0
6
Norge
Beklager, har dessverre vært opptatt med en del andre ting, så har ikke fått tatt bilder.. :( (skal prøve å få det til i helga..)

Pontus_J: ja, jeg har 8T no-slip (de originale er 9T).
 

tg1

Aktiv medlem
24 mar 2008
62
0
6
Norge
Her kommer noen bilder (beklageligvis litt sent):

(obs: jeg har flyttet litt rundt på boggien for å finne "riktig" plass, så det er litt mange ledige hull i tunnellen.. ;) )

Feste av drop bracket:


Drop bracket fra undersiden:


Festene i midten på boggien:


Foran:



Jeg skal på ingen måte påstå at denne måten er "fasiten", men det virker for å fungere bra så langt. :)