Høyt brenselforbruk

Thunder

Medlem
2 feb 2007
6
0
1
Trondheim
Min -00 Thundercat 1000 drikker mellom 6 og 7 liter pr mil.Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få ned forbruket , og er det vanlig med så høyt forbruk ?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Ja då har du nått fel i förgasarna tex. bestyckning eller läckande nålventiler har du luftburken original?
Innan jag trimmade så drog min 2-3l/mil beroende på hur hårt jag körde men cruisade jag på hårda leder runt 60-100km/h så gick det utan problem att komma ner på 2 l/mil, nu vill den ha 3-4l men då är det portat, pipor, högkomp osv.

Thunder

Medlem
2 feb 2007
6
0
1
Trondheim
Har nettopp vært på service , skulle tro de sjekket opp forgasserne litt. Den siste tanken har vært kjøring i dyp løssnø , noen mil med kjelke og lass og tullkjøring med kompisene , men synes likevel forbruket er for høyt. Har ikke målt forbruket ved kjøring på harde leder , drar vel mindre da mener jeg.Det virker også som om noen av hestene er "på stallen" , kanskje det er en ide å kjøre scooteren i dynobenk for å finne ut noe mer? Luftfilteret er originalt. Har du noen tips for å få den til å dra løs litt smidigere , sånn som den er nå kobler ikke variatorene inn før på ca 4200 omdr , og da blir det uten unntak " hjulspinn" , ikke noen fordel i løssnøen akkurat.....