Har bytt skoter :-)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det var inte så länge man var nöjd med "gammelYamman" :blink1:. Bytte idag till en Yamaha Phazer MTX -07..levreans om ca 1½ vecka...

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Kul! Du bytte in V Maxen? hur mycket fick du för den? Den var ju skit fin efter renoveringen du gjorde!

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Gratulerar! Man kan inte gå fel med nya Phazern ;).

Jag är tvärnöjd med min, ju fler maskiner jag provkör och desto mer jag kör min desto mer förtjust blir jag i den. Helt underbar!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Gratulerar! Man kan inte gå fel med nya Phazern ;).

Jag är tvärnöjd med min, ju fler maskiner jag provkör och desto mer jag kör min desto mer förtjust blir jag i den. Helt underbar!
Låter ju bra...har inte kört så mycket med moderna skotrar men tror denna kommer att passa mig...

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Samma här faktiskt, växte upp med att köra en tidig Indy Trail , en Kawasaki (!) och en tidig 90tals Pantera som "ny" skoter.

Det jag gillar med Phazern jämfört med många andra är att den är så smidig och lättkörd. Buskul helt enkelt!

Lämna gärna lite intryck när du fått den och klämt och känt lite längs leden!

/Mvh Andreas H

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
ska skriva upp detta på min "lägg på minnet lista"
Det är väl kul för Chris6. Väldigt positivt av dig, gå å var nedlåtande nån annan stans eller skit i att skriva..

Last edited:

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Hur har de gått, har du hunnit köra något? Så jäkla tvärnöjd med min, älskar 4-taktarns respons och bottendrag när man smyger runt i pudret - sällan man behöver gasa mer än 1/4 till 1/2 gas! Funderar ärligt på att starta en "Yamaha - min nya favorit" tråd där man kan få skriva av sig om hur nöjd man är ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har ej fått den ännu...om allt går enligt planerna så får jag den på fredagkväll...så jag går i "väntans tider" :)

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Va kul, hoppas du blir riktigt nöjd!
Billig i drift, billig försäkring och väldigt skönt ljud.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det kommer ju att bli ett jättekliv från V Max:en det är ju inte många andra likheter än att den har 2 skidor och matta :)
Ja helförsäkring för 2250kr/år var helt OK tyckte jag.

Vad som kommer att göras är inte klart ännu...men det blir byte till annan färgsättning ( Blått) Sen blir det ev. översyn av boggien, kanske RTX:ens omshimsade dämpare eller annat...sen blir det väl BB, någon form av "pakethållare" för bensindunk, variatorkit....ja vi får väl se...men det blir ju till sommaren/hösten :) Gäller ju att utnyttja det som är kvar av säsongen nu.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ja det kommer ju att bli ett jättekliv från V Max:en det är ju inte många andra likheter än att den har 2 skidor och matta :)
Ja helförsäkring för 2250kr/år var helt OK tyckte jag..
Det lät dyrt, kolla med några olika bolag, nu kanske din ålder har med föräkringen att göra.
Vi hade www.modernaforsakringar.se på den RTX vi hade och jag tror vi betalade närmare 1500kr hel/hel är inte riktigt säker.
Men kolla med några olika, du har ångerrätt på tecknad försäkring om du hittar billigare, tänk på ev självriskskostnad med.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det lät dyrt, kolla med några olika bolag, nu kanske din ålder har med föräkringen att göra.
Vi hade www.modernaforsakringar.se på den RTX vi hade och jag tror vi betalade närmare 1500kr hel/hel är inte riktigt säker.
Men kolla med några olika, du har ångerrätt på tecknad försäkring om du hittar billigare, tänk på ev självriskskostnad med.
Får kolla det bolaget...har kollat runt på dom flesta jag hittat även via Insplanet som kollar upp flera olika. Det jag hittade som var billigaste var Dina försäkringar...tror min ålder borde ligga på - kontot ;)

EDIT: Dom hade inte snöskoterförsäkringar på sin hemsida...men jag mailade dom så får jag se om jag får offert från dom. VEt att vissa bolag får man inte ha snöskoterförsäkring om man inte typ har "alla" försäkringar där också

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Roligt att du bytte skoter, och att det blev okej med inbytet :)
Jag själv tycker MTXen är en fin skoter, hoppas du blir nöjd. Jag tycker den varit rolig det jag testat den.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hoppas också bli nöjd...snart åker jag iväg upp mot handlaren för att göra affär...det är bara ca 5h körning dit :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu står Phazern utanför fulltankad :) Har bara hunnit köra till macken och tillbaka sam så var jag ju tvungen att ta en sväng på en myr i närheten....hur kul som helst :)