Skumt.På mina mina stog det iallafall 906, om det är nya modellen är ju en annan femma.
Gjorde rent och satte tillbaka dom, kunde inte se några begynnande sprickor på öronen.
905 VS 906
Skumt.På mina mina stog det iallafall 906, om det är nya modellen är ju en annan femma.
Gjorde rent och satte tillbaka dom, kunde inte se några begynnande sprickor på öronen.
Nej, det har kanske inte skrivits att det skulle bli ras för att ventilen skulle fara in i cylindern... Det är nog jag som tagit det för givet att det varit det som menats.... . vet inte om jag uppfattat eller skrivit fel någonstans tidigare, men haveriet orsakas ju av att den kommer att skära pga att den kommer att gå varmare, den magras ut, tänk er porten som en lucka som ska öppnas när rätt tryck och VÄRME finns inne i cylindern, när den inte öppnas helt vad händer då?
den lilla "pennan" i de nya 3Dventilerna har inte samma/lika stor effekt som att en gammal traditionell avgasport skulle fastna i nedre läget. Men ni kanske är inne på vad jag menar/förklarar`?
Har jag skrivit tidigare att de trillar ner så är de ju fel och klantigt av mig att skriva. Hatar när man spekulerar eller berättar om pappas kusins mammas sonson som har vare med om problem. Jag har själv inte vare med om detta, men somliga er har ju varit nära iaf. Tack för ert deltagande i denna tråd!