Har moder natur supit till ?

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Uuuurrrk.....

.....säger jag oxå åt vintern just nu!!! Det är så in i h-ete kul (not) när man bokat hotell å grejjer klart för skotersafari om 1½ vecka (utan avbeställningsskydd naturligtvis för vem f-n kan tro det skall se ut så här i jan/feb) :eek: :( :(

Å det SM-kval (SM-pro deltävl 1) som klubben vår arrangerar 18:e lär ju också bli skoj att få till.......dyrt med snökörning kommer det bli (suck, säger jag som kassör i föreningen :( ).

Huvva för en jädra skitvinter :mad:

/Matti
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja en halvmeter med snö lite kvickt så där skulle inte vara fel, kärlek i flingform till både Skotern och Broncon då ;)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Det dom säger och det katta skiter kan man nog lägga i samma hög :p Ser väldigt mörkt ut nu med nån vinter. Lite halvtaskigt när man nyss fått på dubbdäcken på crossen :D Men bara det fryser på nu blir det stenhård och sen kommer den nån meter snö på det så blir det ju drömskoterföret! :D
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Hmm dom sa de på nyheterna.. Men jag litar dock inte själv på sånt :p stämmer sällan

Skoterpeppe skrev:
Nyfiken, vilka har sagt det?
Har du läst det på nån vädersajt vill jag gärna ha en länk.
Sorry de blev lite fel :D
 
Last edited:
E

ejwbegysv

Ja men gördalen ligger 3 km från norska gränsen,, snöö :)
 

Polarsson

Aktiv medlem
28 jan 2006
88
0
6
Jämtland
Väder -önskan

Hoppas på en halvmeter snö, sen plus nåra dar, efter det minus och en deci snö, perfekt för oss RXL-piloter. Inte ens i Östersund "vinterstaden" är det skoterföre, ytterst ovanligt. I morse var räddningstjänst inkl helikopter ute å sökte efter en skoter dom trodde gått genom Storsjöns is dom men hittade inget.
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Har vi tur kan det rasa ner några flingor med snö i Västernorrland imorgon fredag. Östersundstrakten kan troligen få lite på lördag.

De är ju förbannat... bara för att man har fullt upp med flytt på lördag och ska jobba på söndag (ska besöka Norsjö...). När faskien ska man kunna rasta skotern igen?