Haveri Polaris RMK Assault -12

thaman

Medlem
14 nov 2011
38
3
8
Gällivare
Tackar för alla svar:bigsmile: jag tog isär spridarna igår och det var massor av lim i kontakterna:eek:hwell: tog bort allt lim och skickade dom på flödestest och rengörning idag så då har jag det problemet löst. Men funderar på hur jag ska köra in den sen? ska jag köra med mineralolja, extra olja i tanken?vad tycker ni?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Extra olja i tanken är aldrig dumt. Kör in 0.5% i tanken.

Samt skulle jag säga "olja som olja". Spelar ingen roll! Men jag kör på Legend ZX2-SR och det är en mineralbaserad olja som kleggar lite mindre på avgasventilerna. Ger lite mindre rökutveckling också.
 

thaman

Medlem
14 nov 2011
38
3
8
Gällivare
Legend ZX2-SR bara vid inkörning då? Vart köper man denna olja ifrån, hittar bara modshop när jag googlar, å rätt så häftigt pris måste jag säga.
 

thaman

Medlem
14 nov 2011
38
3
8
Gällivare
Ok, läst att vissa tycker att man ska köra med mineral för att kolvringarna ska slitas in bättre. Men hur anser du då jag ska köra in.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Varierat effektuttag, inge fegkörning!

Undvik långa fullgasningar bara.
Se till att allt är genomvarmt innan hårdkörning, som vanligt...
Man ska inte köra bara köra lugnt, då slits inte kolvringarna in som dom ska.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Gör det enkelt för dig, slå i av den olja du normalt kör på, om det då är ves olja eller biltema,mineral eller syntet. Det smörjer ändå det de ska göra
 

thaman

Medlem
14 nov 2011
38
3
8
Gällivare
Kör på okq8 rs extreme i vanliga fall, så är bara att köra med den då med varierat effektuttag och ett jäkla pumpgasande som Burandt:blink1:
 
Last edited: