Sv: Har du varit med om något haveri?
Ja lägger väll ut mina haverier då snart 18år är man och har hunnit med mycket
Aktiv 600 första skotern: alla pinnar på drivhjulen lossnade(limmade pinnar originalt) det resulterade i bogsering hem, efter att drivaxeln fixades brände den Spolarna efter det så har den gått fel fritt tills idag.
Indy trail 488: 2700mil på mätarn kolvarna skar pga utmattning (Original kolvar) ena cylindern fick sig en törn motorn helrenoverades på en kostnad av 1200kr behövde bara betala för kolvarna lagrerna fick man genom sommarjobbet
Indy sport 340: Skar pga oljeslangen lossnade slutade med att motorn åkte i soptunnan. Sedan dess kör jag aldrig med separat smörjning.
Indy500: Motorn gick felfritt, dock 4krökta trailingarmar första 2 pga av att styrstålen fastnade i en rot till en tall. andra paret 5minuter efter byte smakade in i en sten som låg gömd under snön slutade med 2 krökta armar samt alla stag i framvagnen.
Knäckta boggieskenor pga lite för stort hopp
rev upp vänstra kylarn på en gammal järnvägs räls som låg under snön.
Arctic Cat Jag: CDI boxen drog konstant åt sig fukt betalade 150kr för en ny och sålde maskinen för 6k har fått höra att den går felfritt ännu idag och en riktigt dräpare i snön var det
Polaris supertrack skar pga oljebehållarn låg å nötte mot ett slangklammer slutade med att det blev tomt med olja och båda cyllarna nöp gick dock att horna och i med 2nya sno pro kolvar kostnad av ca 1800kr.
Polaris SKS 700 02: Trailing arm/skida/tvärstag snea pga att syrrans polare körde in i mig, det repades och samma sak hände igen redan samma dag.
Polaris indy 700XR MOD: Motorn skar pga av tro det eller ej Grus i vevhuset :hmmmm: dock åtgärdat nu med helrenoverad motor väntar bara på kolvarna.
Ja så många haverier har jag hunnit med dock inte alla mina skotrar SKSen är syrrans supertrack/jaggen var farsans.
Ja lägger väll ut mina haverier då snart 18år är man och har hunnit med mycket
Aktiv 600 första skotern: alla pinnar på drivhjulen lossnade(limmade pinnar originalt) det resulterade i bogsering hem, efter att drivaxeln fixades brände den Spolarna efter det så har den gått fel fritt tills idag.
Indy trail 488: 2700mil på mätarn kolvarna skar pga utmattning (Original kolvar) ena cylindern fick sig en törn motorn helrenoverades på en kostnad av 1200kr behövde bara betala för kolvarna lagrerna fick man genom sommarjobbet
Indy sport 340: Skar pga oljeslangen lossnade slutade med att motorn åkte i soptunnan. Sedan dess kör jag aldrig med separat smörjning.
Indy500: Motorn gick felfritt, dock 4krökta trailingarmar första 2 pga av att styrstålen fastnade i en rot till en tall. andra paret 5minuter efter byte smakade in i en sten som låg gömd under snön slutade med 2 krökta armar samt alla stag i framvagnen.
Knäckta boggieskenor pga lite för stort hopp
rev upp vänstra kylarn på en gammal järnvägs räls som låg under snön.
Arctic Cat Jag: CDI boxen drog konstant åt sig fukt betalade 150kr för en ny och sålde maskinen för 6k har fått höra att den går felfritt ännu idag och en riktigt dräpare i snön var det
Polaris supertrack skar pga oljebehållarn låg å nötte mot ett slangklammer slutade med att det blev tomt med olja och båda cyllarna nöp gick dock att horna och i med 2nya sno pro kolvar kostnad av ca 1800kr.
Polaris SKS 700 02: Trailing arm/skida/tvärstag snea pga att syrrans polare körde in i mig, det repades och samma sak hände igen redan samma dag.
Polaris indy 700XR MOD: Motorn skar pga av tro det eller ej Grus i vevhuset :hmmmm: dock åtgärdat nu med helrenoverad motor väntar bara på kolvarna.
Ja så många haverier har jag hunnit med dock inte alla mina skotrar SKSen är syrrans supertrack/jaggen var farsans.