har köppt heavy hitters till min vector mtn och vill ha lite hjälp.
har läst hela instruktionerna nu men har ett par frågor.
som jag har fattat så ska man vikta på så mycket som möjligt tills den tappar varv.
men jag som nästan bara kör lössnö och backar osv så brukar den ju tappa varv när det går tungt.alltså är det ju svårt att få rätt vikt om man viktar den för max acceleration.för jag vill ju ha max driv i lössnön.
ett exempel.
jag är och sprättar i lössnön och den tappar varv=växlar för fort.
är det bara att vikta ner den från lågen då eller?
enligt instuktionerna ska man ju ha samma vikt som original som grundinställning.
men då var det ju att hitta en grundinställning till att börja med.
så mycket vikt som möjligt till låg och så lite som möjligt till topp vad jag fattat att det skal vara...
men hur mkt på varje?
får man skruva i flera insex i låg eller är det bara en som gäller?
men om man gör så här?
vikten: 40g
låg: 3/4" insex bult 3.3 gramm
mellan: stål bult2.6g + 3st "brass" brickor á 0.4g=3.8g
topp: aluminium bult 0.9g
blir väll 48g om jag inte räknar fel.
borde väll funka som grundinställning?
ni som kör med heavy hitters hur har ni viktat?
sen undrar jag ang loctiten som följde med.måste man ha den på då man testkör och ställer in kittet?
kan man värma på vikten när den är monterad eller börjar det smälta bussningar och grejjer då?
ang värmningen så är det för att få lös loctiten sen om man ska ställa in i efterhand.
har läst hela instruktionerna nu men har ett par frågor.
som jag har fattat så ska man vikta på så mycket som möjligt tills den tappar varv.
men jag som nästan bara kör lössnö och backar osv så brukar den ju tappa varv när det går tungt.alltså är det ju svårt att få rätt vikt om man viktar den för max acceleration.för jag vill ju ha max driv i lössnön.
ett exempel.
jag är och sprättar i lössnön och den tappar varv=växlar för fort.
är det bara att vikta ner den från lågen då eller?
enligt instuktionerna ska man ju ha samma vikt som original som grundinställning.
men då var det ju att hitta en grundinställning till att börja med.
så mycket vikt som möjligt till låg och så lite som möjligt till topp vad jag fattat att det skal vara...
men hur mkt på varje?
får man skruva i flera insex i låg eller är det bara en som gäller?
men om man gör så här?
vikten: 40g
låg: 3/4" insex bult 3.3 gramm
mellan: stål bult2.6g + 3st "brass" brickor á 0.4g=3.8g
topp: aluminium bult 0.9g
blir väll 48g om jag inte räknar fel.
borde väll funka som grundinställning?
ni som kör med heavy hitters hur har ni viktat?
sen undrar jag ang loctiten som följde med.måste man ha den på då man testkör och ställer in kittet?
kan man värma på vikten när den är monterad eller börjar det smälta bussningar och grejjer då?
ang värmningen så är det för att få lös loctiten sen om man ska ställa in i efterhand.
Last edited: