hej igen tittade lite närmare på mina insugs gummin

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
åå fan jag har gått i tankarna om att göra egna insugsgummin fast i alu som boyseen..
då jag då jag kör laser så jag tänkte göra en egen fläns och svetsa på ett rör men samma vinkel som orginal är det nått som kan funnka såga mig och jag har fel... och har du nå bilder på det bror gjorde hade varit kallas
Tyvärr har jag ingen bild på det och kan inte fixa någon heller när han sålt skotern. Men han gjorde iaf två små fästen som han skruvade fast i luftburken så den inte kunde röra på sig.

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Tyvärr har jag ingen bild på det och kan inte fixa någon heller när han sålt skotern. Men han gjorde iaf två små fästen som han skruvade fast i luftburken så den inte kunde röra på sig.

ok synd men om jag fattar rätt är det inga problem att göra på jobbet är nog värt att prova i alla fall funkar det är det väll bra.. tackar för beskrivningen

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Köpte Boyesen ifrån sledparts.. tror ja pungade ut just under 3k vilket jag anser är fullt acceptabelt! =)

/F
Sitter och tittar på sledpartssidan och undrar ifall dom säljs i par eller om man måste skriva in 2 i quantity rutan ?

och så undrar jag ifall dom säljs allså kompletta allså med gummi och huset och allt så det inte bara är själva reedsen ?

priset är 265 dollar .

Last edited:

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Tro inte att det ska bli frid o fröjd om du köper alu-boyeesen,,,,finns en liten gummibit jävel där oxå o den sprack för mej efter ca 170mil:bootyshake:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag ska berätta vad felet är... de är luftburken som vibrerar som satan = gummina skakar sönder.. melmaq gav ett tips att sätt en flotehandduk bakom luftburken så den blir stabil... vips wops så är kommer dina gummin hålla för evigt (nästan iaf) :D

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
ifall man köper boysenkorgar och reeds är det bara att skruva dit och köra eller måste man justera bestyckningen och hålla på och svammla eller ?
och ska man ta bort reedspacersplattorna ifall man byter till boysenkorgar från rotax originalgummi ?