Hej skoterleden, satir 7000 påväg

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det här med Köp&Sälj har man försökt "blött och stött" ett antal gånger utan någon bra respons.
Det känns som de ansvariga för forumet gömmer sig bakom sina moderatorer (som för att befria de ansvariga för denna typ av frågeställningar låser trådarna).
Jag vet inte heller vem man ska ta kontakt med i frågan, men hoppas innerligt att det kan komma något vettigt ifrån en forum-ansvarig eller liknande.

Att ha ett köp&sälj på ett forum kan bli flipp och det kan bli flopp.

Vad som jag vet är ett beprövat koncept är att ha följande upplägg;

Annonsören lägger in sin annons under t ex Säljes.

Fråga 1 blir direkt;
Ska annonsen vara öppen så andra medlemmar kan posta i den?
Jag tycker svaret på den frågan är Nej.

Det räcker om medlemmarna har möjlighet att läsa annonserna och sedan PMa användaren.
Annars kommer snart Snowmobile få bekanta sig med det välanvända uttrycket BUMP. (Bring up my thread).

Så jag är för följande förslag:

Köp&Sälj på forumet.
Annonsören postar sin annons, sedan är tråden låst för medlemmarna att skriva i. Det enda annonsören ska ha möjlighet att göra är att redigera sitt första inlägg.
Är varan inte såld när din post/annons kommer till sida tre och vill ha den på första sidan igen, så skickar du ett mail till en moderator eller ansvarig för köp&sälj som helt enkelt lägger in ett inlägg i tråden/annonsen och på så vis tar den första sidan utav köp&sälj igen.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Det här med tex Köp&Sälj har man försökt "blött och stött" ett
antal gånger utan någon bra respons.
Det känns som de ansvariga för forumet gömmer sig bakom sina moderatorer
(som för att befria de ansvariga för denna typ av frågeställningar låser trådarna).
Jag vet inte heller vem man ska ta kontakt med i frågan,
men hoppas innerligt att det kan komma något vettigt ifrån en
någon forum ansvarig eller liknande.
Bra skrivet och som även gäller många många fler ämnen här på forumet !! :rock:

Här är dem i ledningen du skall snacka med :

patrik@snowmobile.se

Sen kan ni alltid posta hit era frågor...
Dock lite mer osäkert om/när ni får svar :
http://www.snowmobile.se/forum/member.php?u=2

.

Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ska väl SJÄLVKLART finnas en köp/säljes del... Annonstorget är ju helt värdelöst. Svårt att få en överblick...................

Lös problemet snowmobile.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Jo. Det blir att leta sig över till något annat forum med dessa tvära Moderatorer och Admin.

Förstår inte rädslan med att testa.
Undra hur världen skulle se ut om ingen vågade testa något.

Tråkigt med tråkiga människor...

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag skulle gärna vilja se en köp och sälj del, skulle va super najs! Som många säger skulle det va enklare att kränga saker som man inte orkar lägga ut på betalsidor som exempel blocket. Det skulle säkert bli många små saker som gör oss skotergalningar säkerligen glada!

Men frågan är varför det inte ens är en ansvarig som har ens pipit till i tråden? Sitter ni herrar och smider planer månntro? :rolleyes:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Skulle juh vara så enkelt, om man nu har en tråd om exempelvis en projekttråd och bara kunna skriva "- är det nån som har en såndär fjäder till salu." istället för att *****s och lägga in en annons på annonstorget eller block,et och HOPPAS nån råkar se din annons.
Jag tror juh personligen att du har 100 gånger större chans att hitta just din "begagnade fjäder" om man nu skulle få skriva att man letar efter just en såndär i din tråd utan att det ska raderas o gnällas över annonsering.
Sen tack vare att "skoterfolk" i allmänhet är väldigt hjälpsamma mot varandra då de delar samma intresse så skulle det gå blixtsnabbt o vaska fram en del till din skoter just HÄR inne i forumet.

B

Biosteel

Gärna en köp/sälj funktion på forumet.
Gör en poll någon så kan vi få svart på vitt.

Vad jag tycker om forumets övriga regler kan vi lämna därhän men jag överensstämmer med Pejij ovan i stort.
Amen.:rock:

J0nas

Medlem
2 nov 2008
40
0
1
En köp och sälj avdelning kan fungera bra, dock så upplever jag (på andra forum med just köp och sälj) att det kan stå still ganska mycket - inget intresse. Dessutom brukar det slarvas med att skriva att något blivit sålt.

Men man skulle definitivt kunna pröva starta en ny avdelnig, och sätta in 2-3 eldsjälar som går igenom alla trådar så dom inte spårar ut! Man skulle också kunna ta bort trådar med sålda/köpta saker. Dom är ju helt onödiga?

Annonsering på vanliga "allmänna" forumet vet jag inte. Kanske blir mycket onödigt...

Mvh

Jonas (som aldrig saknat köp/sälj, men som skulle kunna tänka sig det)

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Sjävklart ska det finnas en köp och sälj avdelning.

Jag tycker som många andra att man borde ha 2-3 stycken som kan styra över den avdelningen, hålla ordning och reda. Sen även reglar som ska uppfyllas innan man kan lägga ut en annons. (Jag skulle gärna kunna vara en av dom).

Också ska man självklart behöva vara medlem för att lägga ut annonser.

Det är vad jag tycker.

B

Biosteel

Jo. Det blir att leta sig över till något annat forum med dessa tvära Moderatorer och Admin.

Förstår inte rädslan med att testa.
Undra hur världen skulle se ut om ingen vågade testa något.

Tråkigt med tråkiga människor...
de blir nog de snart. börjar bli less på att vi inte får nån respons av dom som verkligen sja göra de till ett bra forum.. :mad: