Hjälm

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Halloj!

Just nu kör jag med en integralhjälm som jag har kvar sen moppeåldern men den är juh inte direkt imfri men jag har juh ändå bara visiret nere när jag maxar över en sjö.

Då till saken; hade tänkt att köpa en öppen hjälm och en facemask samtidigt som jag köper nya skidor till Blizzen. Vad tror ni om det? Eller ska man satsa på en crosshjälm?

Vad använder ni?

Kom med förslag.

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
kör då med crosshjälm.. ska köpa ny nu i veckan.. men när man kör hemma andvänder man ju nästan aldrig hjälm

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Använder inte du hjälm när du kör hemma? De låter inte klokt :) jag använder jämt hjälm när jag ska ut och köra!

^suddis^ skrev:
kör då med crosshjälm.. ska köpa ny nu i veckan.. men när man kör hemma andvänder man ju nästan aldrig hjälm
Edit: Glömde svara på frågan om vilken hjälm! :p
De är väll helt och hållet smaksak? Jag skulle valt crosshjälm men de är ju helt upp till dig

JcN1

Rookie sledder
3 feb 2005
7
0
0
Crosshjälm

Jag skulle välja crosshjälm och brillor med en liten mask nertill. Vid sträng kyla kan man tejpa igen luftintagen i hakskyddet med jesustejp. Jag har själv använt crosshjälm i snart tio år och byter troligen aldrig. Det är lite jobbigare att packa in huvudet i den än i en integralhjälm, men när du väl är inne märks skillnaden.