Hehe, Fortfarande helnöjd.
Vart att sluta hyfsat tidigt ifrån jobbet i fredags, sen var man ut en sväng med skotern också till macken för att tanka.
Man struntade i att lira bandy iaf i morse/förmiddag och drog till Färsen-ön på Storsjön här i Sandviken istället där skoterklubben hade en liten utställning med veteranskotrar och grillning.
Sen imorrn är det nå race med massa isfordon på Strandbaden (Engans-race tror jag det var) så får se om man "tar det lugnt" ikväll på festen man ska på med både bärsen o brudarna så man hinner dit i tid =).
Till hjälminfon iaf: Har vart några minusgrader å lätt snöfall, har känts ganska varmt ute och påväg ut till träffen idag så blev det lite imma, men märkte att man hade hjälmventilationen halvöppen, så när man hade petat till den riktigt så hände inte det mer.
Annars har den bara funkat bra för mig och utandningsskyddet har jag inte nån tanke på att montera dit ännu iaf.
Lite blött av smält snö på utsidan av visiret kan det ju bli, men det har gått bra att torkat bort med baksidan av handsken, är nån typ av fleece-tyg på handryggen på dom kanske funkar sämre om man har tex gortexhanskar med mer täckjacksliknande material i hanskarna.
Klart värd pengarna tycker jag, 1300-1400kr är ju inte så dyrt för en hjälm. Passformen och så tycker jag passar mig bra och den sitter rätt skönt med och storleken verkar rätt normal med, Tror tabellen med hattmåtten stämmer bra. (M, 57-58) Har jag
Ljudnivån har jag inte tänkt på att den är nå störande heller vilket jag skulle kunna tro att billigare hjälmar kan vara lite sämre på.
Som nån skrev tidigare "Man får vad man betalar för" Tror iaf jag har fått bra ratio på det =)