hjälp! främre boggiedämpare slut, vad ska jag köpa

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Slet ner boggien igår för att byta matta på XC'n, allt såg bra ut tills jag såg att främre dämpare tog i ett fäste. Plockade bort dämparen och insåg att de var sopor :eek: hålet på nedre fäste hade nötsner så mycka att de har gått hål i botten av dämparen. Så min fråga är: ska man leta upp en ny "botten" (går att byta) Org Fox dämpare, byta den och sedan lämmna in den för fyllning. Eller köpa en ny. Fox är dyra men hur funkar snowpro och kimpex? är de nå att ha?

// Fredde
XC500sp -00
 
Last edited:

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
har nog löst sig. lämmnade i den idag hos owes mc, han hade en botten liggandes, så om gängorna var lika så skulle han göra ordning och fylla den för 1000:- är väll ganska ok? han sa att kimpex och snowpro höll en sesong, stämmer de?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
har nog löst sig. lämmnade i den idag hos owes mc, han hade en botten liggandes, så om gängorna var lika så skulle han göra ordning och fylla den för 1000:- är väll ganska ok? han sa att kimpex och snowpro höll en sesong, stämmer de?
1000kr för bottendelen samt renovering är helt rätt pris.
 
R

Robin

köp en beggad foxare och renovera om den om det behövs, går väl på ca 500kr för renovering
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
jo men att hitta en öhlins för mindre än vad det kostar att renovera hans nuvarande är ju som att leta en nål i en höstack...
"har nog löst sig. lämmnade i den idag hos owes mc, han hade en botten liggandes, så om gängorna var lika så skulle han göra ordning och fylla den för 1000:- är väll ganska ok?"

Sen hade han ju redan lämnat iväg den till Owes MC.
 
R

Robin

"har nog löst sig. lämmnade i den idag hos owes mc, han hade en botten liggandes, så om gängorna var lika så skulle han göra ordning och fylla den för 1000:- är väll ganska ok?"

Sen hade han ju redan lämnat iväg den till Owes MC.
jo de vet ja men ville bara kommentera det där med öhlinaren...
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
Tja! Lite ot nu, men går det att byta från 361 mm dämpare i boggien till 381 mm dämpare på en Indy xc sp 600 -00? :)
 

trullen

Välkänd medlem
6 okt 2010
114
0
6
Engans dämpare får man billigare än Fox , knepigt nog och dom är inte dööölliii!