Hjälp! kört utan olja i 4T (yamaha venture mp), oljeplugg lossnat efter service..

D

Daweasel

hallå alla.
har lite bråttom, men ska uppdatera lite snabbt. återkommer..
Har nu fått en låneskoter, fick den levererad samtidigt som de hämtade min i torsdags.
så nu har håkan betett sig som man bör.
Sedan blir det en ny motor.

sedan Daweasel

vet inte vad du syftar på direkt, har jag begärt att de skall laga nått mer utöver eller??
Sedan om du inte tycker att de skall stå för reseersättning eller förlorad arbetsinkomst kan du köra den linjen om du råkar ut för nått liknande.
För jag har rätt enl lag till detta. har som sagt diskuterat detta ett par gg med ko nu samt fått papper hemskickat.

men som sagt återkommer med mer info.
Naturligtvis tycker jag att ÅF ska göra allt för att du ska känna dig 100% nöjd, om han sen gör det är en annan sak.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
klart du ska ha en ny motor. Inte behöver en åf heller stå för hela smällen, det har dom försäkringar mot

snoppy

Aktiv medlem
17 feb 2007
68
0
6
Umeå
Äntligen!

Synd bara att det varit sånt tjoller innan!
Nä, jag tycker att det är dags för många återförsäljare att rycka upp sig (inte alla).
Sedan kan jag tycka att Yamaha Sverige kan skärpa sig när det gäller prissättningen av reservdelar. Hur i h.vete tänker dom när det
är så mycket billigare att beställa från utlandet istället för att handla från våra återförsäljare?

stefan1961

Medlem
23 dec 2010
12
0
1
Lingbo
Om man vänder på det,tänk om ÅF agerat snabbt och verkligen tagit hand om kunden och överkompenserat honom från dag ett(utan att exempelvis gnälla om orimliga krav när kunden frågar om oljan DOM spillt ut är borttvättad), vilken BRA reklam dom skulle ha fått. Då skulle folk fokusera på hur juste dom löst det hela och inte fokusera på den (enligt mig) mest pinsamma händelse en verkstad kan lyckas med....
Håller med fullständigt

senmathal

Medlem
13 mar 2010
12
0
1
Ramvik
Grattis till ett bra slut på det hela.

Gissar att det blev nästan lika dyrt att renovera som att byta motorn och kanske har dom också rådgjort med Yamahas generalagent. Ska man byta ut alla delar som är beroende av smörjning vad blir då kvar? Sedan behöver ÅF naturligtvis inte betala det pris du och jag hade fått betala för en ny motor även om det naturligtvis inte är billigt ändå.

/Mats

Jumjum

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
1
18
Utanför Sollefteå, Helgum.
Hej alla!

Hade helt glömt bort denna tråd.

Ny motor sitter på plats, har inte hunnit kört så mkt än. Bara ca 25 fjällmil och 5 hemma
Vart lite konstigheter efter motorbytet men var nog bara ytters oflyt att det skulle hända just då..
Men H***n lovade fixa detta vid första servicen som han även bjöd på tillslut...
Stort eloge till honom för detta faktiskt, att svälja ev stolthet och göra en kund nöjd.:)
Hoppas att de tar lärdom av denna olyckliga händelse. Det har även jag gjort.

Ta det lungt efter leden nu i vinter alla skotervänner och god fortsättning!