hjälp mig att bli snabbast

K

kenth

Har för mig att jag läste i nån skotertidning att det fanns en anledning till att dom la ner fusion och 900 motor. Blysläde med stor motor som ändå inte hängde på konkurenterna.

Och hur kul är det att åka fort som fan över isarna med as till skoter för att sedan bli ifrånåkt av en 550 fläkt?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
fusion 900 är varken en speciellt snabb,snygg lätt eller bra skoter enligt mig ...
snowmobile har lasermätt och den gick tex 153 km/h när en rev 800 gick 155 km/h och Mach Z 171 km/h ...
motorn såg ut som en dröm att trimma (bigbore) på pappret med liten borr och 78 mm i slag men det blev aldrig så av ngn andledning ,

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nu då du har släppt på årsmodellerna så vill jag tipsa om Thunder 1000. Är ju ändå 172hk från fabrik. Lite lätt trimning så har du väl kanske 190hk. Finns kraft så de räcker och blir över, du kommer inte att bli besviken.

Radwan

Aktiv medlem
16 feb 2009
64
0
6
Kan iaf säga att Mach z trippel smiskar fusion 900!
Skulle säga en äldre trippel hur som helst för dom pengarna om du vill åka snabbt!

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Nej, den var snabb men inte snabbast Mach Z och Rx-1 har mer att åka med.

HowlinHenke

Medlem
1 feb 2009
28
0
1
Domsjö
Vad spelar det för roll vad jag kör?

Jag har då inte snabbaste skotern och tycker att det är löjligt att köpa en skoter som bara är snabb!

Dags att växa upp eller?
Helt sant! Tror nån har lite kort ställt "där nere":rolleyes:
Att det alltid ska vara barnrumpor på dessa forum:mad2:....det jag menade med "sa han som kör lynx rave" är att lynx rave är lynx snabbaste modell........jag är 24 år,
så jag är på väg att växa upp....anledningen till att jag vill ha en snabb skoter är att jag har en tendens till att bli uttråkad eller man kanske ska säga van med effekten , så nu vill jag ha en effektstark maskin....jag ska inte bara ligga och plåga på isen utan den ska fungera på långturer med....vad är det för fel med det? det går faan inte att ställa en fråga på detta forum utan att nån liten snorvalp ska kommentera med något dumt.....

Har mer och mer börjat snegla mot en t-kisse 1000....vad skiljer på års mod 99-01?

Ps jag har 4 guld medaljer från dm i snopp,snopp,snoppmätartävling.:bootyshake:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Barnrumpor? Lägg ner nu!

Jag har då inte nämnt att jag har en snabb skoter eller vill ha en snabb skoter.
Utan det handlade om att jag PERSONLIGEN tycker att folk som skall ha snabbaste skotern är livsfarliga.

Och lycka till med ditt snabbaste skotern svammlet.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Tänk så här (vet inte om det går med din inställning) att man får ju bara köra 70 km/h?
Såna här saker om att ha snabbaste skotern och att man skall köra snabbt är ju bara löjligt. Tänk om du krockar med skotern om du går för fullt, kör på någon? Vad göt du då? skryter du att jag hade den snabbaste skotern?

Nä om du skall köra snabbt eller nåt liknande så håll såna saker för dig själv så att man slipper bli upprörd av att läsa sånt!
Därimot hade du kunnat beskriva frågan med att "hjälpt mig att hitta skotern med mest effekt" ?

Nåja, nu har du nåt att fundera på och lycka till med skotersökandet!

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
haha en av dem mest onödigaste trådarna tror jag.
1. Kan det vara så väldans svårt att försöka hitta den snabbaste skotern utan att starta en tråd som bara är helt meningslös (mitt tycke)?
2. Folk kan tolka denna topic hur som helst t.ex: "En till laglösing som vill vara värst på byn".
3. Om du nu vill köra så jävla fort så kan du väl köra runt på en bana istället, utan att behöva provocera andra skoterfrälsta.

Tycker detta är urlöjlig.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Thunder 1000 har mycket effekt om den är rätt inställd, rakt ur boxen så är det få som ger över 155 hk. Däremot är ZR chassit är inte kännt för att gå lätt i högre farter.
En F7:a går bra mycket snabbare med motsvarande effekt pga. ett mer arodynamiskt utförande och vettigare mattgeometri.

En f7:a med 25mm matta med dubb, lite sänkt fjädring och trim (170 hk?) så åker man lätt över 200 på isväg om man nu tycker det är kul?