Uppdatering av mitt skoterköp! Det sket sig kapitalt. Visst jag hämtade min skoter. Glad som en speleman åkte vi ut. Men något stämde inte. Det visade sig att det som skulle ha bytts och servats var inte gjort. Hade fått lista på de reparationer som gjorts innan det var aktuellt med köp. Efter det började helvetet. Gick inte att göra återköp… Viktigt för säljaren att göra kunden nöjd. Ja jävlar?! Skotern fraktades in på lokal polarisverkstad. Det var inte mycket som stod rätt till. Hade de lokala fått åtgärda felen hade jag kunnat köra det sista på säsongen. Nu blev jag snuvad på det. Säljaren envisas med att posta piratkopior till verkstaden. Undrar om han handlade på Wish för det tog alltid 14 dagar minst innan grejerna kom för att sedan skickas till lokala verkstaden. Inget funkade. Säljaren rätt omöjlig att få tag i. Ljög och slingrade sig hela tiden. Lokala verkstaden vill ju bli av med min skoter eftersom den tar plats. Nu är det ”bara” rätt variatorem som fattas. Det har blivit en följetong detta. Det kommer att läggas in till ARN efter att ha haft rätt mycket kontakt med konsumentrådgivarna. Alltså. Jag var ännu inte fått hem min skoter och nu är vi i juli!!! Vågar man hoppas på att köra kommande säsong! Så less, besviken och ledsen.