hmm.. det stora första problemet är ju att du har en Råtax motor i ett Yamaha chassiTjena, har en srv -89 med en rotax 503 motor i. Det är första gången jag körde den igår nu när snön har kommit. Jag märkte ett stort problem. När jag startar den så gå den knappt på tomgången innman den blivit varm. Men det värsta är att när jag kör så gick den bra i ungefär 100m sen börja den gå skit. Den börja typ haka eller iaf hålla på att lägga av och gick inte att köra fortare än ca 15km/h gasa man mer hände inte så mycket och den dog. Alltså den dör ut när jag gasde på. Så jag stängde av den ett tag. Den var nog av i alla fall 45 min. Sen prima jag och körde och då gick den bra en bit igen. Sen började den. Jag var ut idag igen, samma då. Fast ni dog den efter en stund när den började gå dåligt så la den av i lössnön när de gick lite tungt. Vad kan felet vara???? Den har stått i ca 2 år innan. Den har två förgasare, kan dom vara osynkade eller liknanade eller får den inge soppa? Det sitter inga luftfilter på förgasarna just nu heller. Men det är inge skit idom för jag pocka upp dom tidigare och det ser inte ut att ha kommit in nå vatten heller. Snälla hjälp!
nä men jag tror som alla andra antingen e det dålig soppa lr så något skit i förgasaren.
har du hällt i ny bensin o du tror att det inte är skräp i tanken osv.?