Hjälp nybörjare som ska köpa skoter!

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Okej, har kollat runt lite och hittat några maskiner som kanske skulle kunna vara något. Dom jag kikat på är yamaha v-max xtc 700, yamaha sxr 600/700, mest för att den är snygg och lynx rave 670. Dessa går att hitta inom min budget och tycker att alla ser okej ut, speciellt sxr. Så vad har ni att säga om dessa? vilken är bäst. Ska förtydliga mig lite med. Eftersom det är min första skoter vill jag att den ska vara snäll, alltså lättkörd men ändå ha pulver så man kan dra på lite på sjön. Ska vara rätt skön att köra, för en och annan längre sträcka kommer man säkert att köra. Och ska kunna ta mig fram i både lössnö och på leden, mest på led då.
SXR:en är väldigt lättkörd, har pulver för att dra på ganska mycket på sjön. På leden är den som en gokart, går att åka riktigt fort när man har lärt sig maskinen :) Bekväm efter led är den också, men de vid de största guppen kan det slå igenom om dämparna inte är i toppskick. Men har väldigt sällan hänt.

I lössnön krävs matta av grövre modell för att ta sig hyffsat fram. 38mm kammar att rekomendera. Något tung jobbad i snön, men planerar du körningen och är bestämd så funkar det ganska bra.

Har själv en sxr 600, så kan varmt rekomendera den. V-max xtc och sxr är i princip samma skoter.