Honing cylinder

spelle

Medlem
10 jan 2015
28
2
3
Råneå
Fick just tillbaka min cylinder efter reparation av nikasilen. Vad tycker ni om honingen? Tycker inte man ser tydliga ”kors” är mer som att det är ”raka” drag. Är ingen expert på detta. Men vad tycker ni ?

Sen undrar jag om ni har några bra tips på vilken avdragare man ska köpa för att få av svänghjulet på en 800 etec. Köpte en sno-x på sledstore men den var på tok för liten…..

Attachments

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
69
9
8
55
Rö
Kanske ändrats men åtminstone förr så honade man inte nikasilbelagda cylindrar på samma sätt som en konventionell cylinder då nikasilskiktet är så tunnt.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.053
929
113
Kramfors
Ja de va värdelös honing de ska va bet mer korslagda. Men de duger nog de blir ändån inte så djupa honingrevor i nikasil. Men de borde ha varit maskinstyrd honingsmaskin som har ett bestämt varv och jobbar i rätt fart upponer eller åtminstoen en snubbe som har rätt fart i händerna. De är ju inte ens svårt att få till själv trots att man gör de sällan. De där måste ha varit en pryo 😅 dålig reklam din lämnar jag ingen cylinder för sådär får de inte se ut. Såhär 45 grader lutning är rätt. 31297