Har en ZR 580 EFI -97 som känns hopplöst mjuk i boggien...hade tänkt få bukt med problemet till i vinter så dämparna lämnades till MNR med order "mycket hårdare!". De är nu schimsade rent ganska hårt enl. dem...monterade nu på eftermiddan men efter lite torrhoppning i garaget känns den fortfarande rätt så mjuk (ska försöka ta mig en riktig provtur imorgon). Den skillnad jag tycker mig känna är att den är nog styvare i slutet nu än förr, däremot verkar den lite mjukare samt sprättigare i början av fjädringsrörelsen...
Fjädrarna är nya och har tråddiameter på 11,1mm, men hur mkt det gör på hårdheten vet jag ej?
Bakre "saxen" sitter nu i mittersta läget...har laborerat med att flytta den förr men tyckte skillnaden var väldigt marginell, det kanske inverkar mer nu med stötdämpare som ska hålla måttet?
Eller vad annars ska jag hitta på? Koppla boggien?
Tacksam för alla tips!
Fjädrarna är nya och har tråddiameter på 11,1mm, men hur mkt det gör på hårdheten vet jag ej?
Bakre "saxen" sitter nu i mittersta läget...har laborerat med att flytta den förr men tyckte skillnaden var väldigt marginell, det kanske inverkar mer nu med stötdämpare som ska hålla måttet?
Eller vad annars ska jag hitta på? Koppla boggien?
Tacksam för alla tips!