Hur får man tag på pipa till en gammal Phazer?

marle

Medlem
16 dec 2006
44
0
1
Umeå
Jag skulle vilja få tag på trimpipa/pipor till min Phazer 480.

Tex Bender, Aaen, Psi, DG eller vad dom kan heta.
Helst twinpipes men det går bra med singelpipa också.

Vet någon om det är någon annan fabrikant än Psi som gjort twinpipes?

Jag vet av ett par twinpipes som sägs ska passa till en Phazer men jag tyckte att dom hade konstig form. Jag vet ju i och för sig inte hur dom ska se ut.

Ge mig gärna många svar :eek:

/marle

marle

Medlem
16 dec 2006
44
0
1
Umeå
Det finns en på blocket som är en SPES-pipa vilket vad jag har förstått är den som ger minst effektvinst.

Det finns också en som jag inte har någon aning om vad det är för något och det är lite tråkigt att inte veta fabrikat och förväntad funktion.

Gärna fler svar!!!

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Har för mej att de är en spes pipa som en kompis körde med, å den gav då tillräckligt me effekt... Hel-ete va den skotern gick, tro inte den går mycke sämre än många betydligt nyare skotrar med kraftigare motorer... Problemet för han var hållbarheten på resten av skotern, för de var alltid nåt som gick sönder... Minns tex. inte hur många remmar han sprängde innan han hittade nåt som höll en hel tur :D

Tycker helt klart att du kan köpa en spes-pipa, lägg ner lite tid i att hitta rätt bestyckning av förgasarna sen så lär du få en skoter som går fullt tillräckligt :cool:

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
om den skuter remmar så vrider sig motorn när man drar på, bygga ett mothåll isåfall hade ju inte varit fel.

marle

Medlem
16 dec 2006
44
0
1
Umeå
Är det ingen som har något mer att säga i detta ämne? Erfarenheter av de olika fabrikaten och möjligheter att få tag på dom.

/marle