Hur fungerar SDI?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
När skotrarna är kalla märker man skillnad, polarna med vanliga förgasare ryker det som fan om, medans min sdi ryker knappt märkbart. Men det ska väl inte vara avgörande om man är i tankarna att köpa ny maskin :)
Nä men det är ju så fränt att den alltid går så rent på tomgången vare sig det är -30 och skotern har stått ute eller om det är -2 ute och den har stått i garage under natten :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Skoter går kanske rent på tomgång men när du börjar köra med den så spelar det ingen roll om du har gasare, SDI, EFI eller CFI, skotern går inge vidare när den är kall ändå. Den har bra tomgång å man drar bara igång den å sen går man in å klär på sig, man slipper hålla på att fiffla med chocken tills den går.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Skoter går kanske rent på tomgång men när du börjar köra med den så spelar det ingen roll om du har gasare, SDI, EFI eller CFI, skotern går inge vidare när den är kall ändå. Den har bra tomgång å man drar bara igång den å sen går man in å klär på sig, man slipper hålla på att fiffla med chocken tills den går.
Nej den kanske inte går 100% rent. Men den går iväg hur lätt som helst, och låter inte lika illa som min enduro 500. Har inte hållt stumt precis när den är kall, men med enduron går den ju som skit när den är kall. x-trimen med sdi går att köra utan problem när det är kallt
 
6

600xrs

Inga fler erfarenheter om ski-doos SDI:are?
Jo.
Om du köper en, slit lös spjällhusen och kolla efter remdamm, och har du 'gummerade' spjällhus så slit lös reedkorgarna och rengör där också.
Det tar bara 20min att riva, rengöra och stoppa tillbaka och det är det värt!