hur höjer jag min ski-doo

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
har en fråga hur höjer jag min ski-doo citation köpte ny dämpare då vart den lägre fick tynga ner den för att få fast dämparen ska jag köpa en längre nån som har en billigt?

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
hur höjer jag min skoter?

:confused: behöver lite hjälp med att höja min skoter köpte ny dämpare dä blev den ännu lägre fick tynga ner den för att få fast den dka jag köpa en ny längre?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Sv: hur höjer jag min skoter?

För det första: VAD är det för skoter?

För det andra: Vilken dämpare? Bakre boggie, främreboggie, eller vänster / höger fram?

För det tredje: Att bara köpa en längre dämpare funkar oftast inte, då axlar, stag och kopplingar oftast är sammankopplade med en massa annat.

För det fjärde: Lär dig stava!

Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu

mjo, men nu svarade du också på den MINST viktiga frågan, svara gjärna på dom andra frågorna också, så ska du se att du får b ättre svar.

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand

ok.. det är en ski-doo citation vet inte riktigt årsmodellen på den men iallafall den vart lägre då jag köpte en ny dämpare vet inte vad det är för dämpare olje dämpare

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors

förmodar att du vill höja bak..då tar du ett plattjärn och borrar fästet för boggien på den sen så sätter du plattjärnet på boggiens orginalplats och fäster nu boggien i dom nya hålen på plattjärnet som hamnar längre ner än dom vanliga på skotern...

lycka till/ sjögren

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna

För det första: VAD är det för skoter?

För det andra: Vilken dämpare? Bakre boggie, främreboggie, eller vänster / höger fram?

För det tredje: Att bara köpa en längre dämpare funkar oftast inte, då axlar, stag och kopplingar oftast är sammankopplade med en massa annat.

För det fjärde: Lär dig stava!
Han skrev vad det var för skoter.