Har en Lynx cobra enduro 583 rave som jag är sugen på att trimma. vad kan jag göra?
och vad kostar det?
mvh frollan
och vad kostar det?
mvh frollan
Kul när någon tycker att man vet vad man snackar om !Är också intresserad av lite bonntrim och tips till 583'an, dock inte portning och pipor.
Får väl hoppas 2stroke hittar hit.
Känns som han ligger och trycker med kunskap om denna motor
Jag tror inte att du klarar av det där som 2stroke säger..
Om du skall ha trimmad skoter så borde du tävla och dom dära trimmen som 2stroke säger är anpassad för tävlingskotrar..
så du borde köra likt snowcross..
ananrs skär motorn sig om du kör sådär som en vanlig svensson gör..
så tänk efter innan du gör nåt...
tack
Twin Pipes är till 99 % avstämda/anpassade för att fungera bättre till ökad toppeffekt men på bekostnad av låg och mellanregistret samt att man oftast flyttar upp effektregistret högre upp än innan.drar upp en gammal tråd nu.
Men såg att 2stroke skrev att man skall använda singel pipa vid sk. "normalt" bruk.
Undrar lite varför bara, har fått tag på ett par F.A.S.T twin pipes till min mxz 583:a, och undrar då så klart om det är värt att köpa såna ??
Hoppas att du har kvar dinna dubbla packningar så att du kan mäta hur tjocka de var !Fråga till 2-stroke:
Har bytt kolvar på min 643:a nu och bytte då cylinderfotspackningen.
1. Det konstiga var att det satt dubbla cylinderfotspackningar på sen tidigare.
2. Kompressionen var ca 9 kg med de gamla kolvarna & packingarna, har inte kollat med de nya kolvarna än.
Antar att man måste mäta tjocklecken på toppen för att se om den är planad, men var får man tag på originalmåttet ?